Εκατοντάδες
προνήπια, μένουν εκτός δημόσιων νηπιαγωγείων κάθε χρόνο, αφού η φοίτηση δεν
είναι υποχρεωτική και οι τυχόν κενές θέσεις καλύπτονται με κλήρωση. Με
συνέπεια, εάν δεν κληρωθεί το παιδί, τότε οι γονείς καταφεύγουν συνήθως σε
ιδιωτικούς και δημοτικούς παιδικούς σταθμούς. Το αίτημα για δίχρονη υποχρεωτική
προσχολική αγωγή, ώστε όλα τα παιδιά από την ηλικία των τεσσάρων ετών να
εγγράφονται στα δημόσια νηπιαγωγεία, προβάλλουν εκπρόσωποι των δασκάλων.
Αν και η
προσχολική εκπαίδευση θέτει τις βάσεις για την ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων
και τη μετέπειτα στάση τους προς τη μάθηση, ωστόσο οι περισσότερες αλλαγές στο
ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ξεκινούν ή εστιάζονται συνήθως στο λύκειο και
στις πανελλαδικές εξετάσεις.
«Η προσχολική
αγωγή είναι ο φτωχός συγγενής της εκπαίδευσης. Ποτέ δεν “αγκαλιάστηκε” σοβαρά
από καμία κυβέρνηση», δήλωσε στον «Αγγελιοφόρο» ο οργανωτικός γραμματέας της
Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, Νίκος Φασφαλής, στο περιθώριο ημερίδας για
την προσχολική αγωγή που διοργάνωσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης «Προμηθέας», στη Θεσσαλονίκη.
Εκτός
νηπιαγωγείων εκατοντάδες προνήπια
Να σημειωθεί
πως μόλις το 2006, δηλαδή πριν από εννέα χρόνια, καθιερώθηκε ως υποχρεωτική η
εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο για όλα τα εξάχρονα, αφού προηγήθηκε πολυήμερος
απεργιακός αγώνας των δασκάλων με σειρά αιτημάτων.
Οι εκπρόσωποι
των εκπαιδευτικών διεκδικούν δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα
παιδιά, ώστε να πέσουν τίτλοι... τέλους στις διαδικασίες των κληρώσεων για τα
προνήπια. «Με τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή θα λυθούν πολλά
προβλήματα και ο γονιός δεν θα χρειάζεται να καταφεύγει στα ιδιωτικά. Σήμερα τα
δημόσια νηπιαγωγεία δέχονται συνήθως 4-5 προνήπια με κλήρωση και τα υπόλοιπα
παιδιά μένουν εκτός», τόνισε ο κ. Σερμπίνης, σημειώνοντας πως απαιτούνται υποδομές
και εγκαταστάσεις.
«Είναι
τριτοκοσμικό να μπαίνουν τα παιδιά σε διαδικασία κληρώσεων και η προσχολική
αγωγή πρέπει να είναι δίχρονη υποχρεωτική. Μάλιστα πρέπει να υπάρχουν και
ειδικά νηπιαγωγεία, αλλά και παράλληλη στήριξη για όσα παιδιά χρειάζονται ειδική
φροντίδα», υποστήριξε ο κ. Φασφαλής.
Σε ορισμένα
δημόσια ολοήμερα νηπιαγωγεία, σύμφωνα με τον ίδιο, οι γονείς αναγκάζονται να...
βάλουν το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν ένα άτομο, το οποίο ζεσταίνει κάθε
μεσημέρι το φαγητό των παιδιών, αφού δεν υπάρχει βοηθητικό προσωπικό. Εκτός από
την πρόσληψη τραπεζοκόμων για τη σίτιση των παιδιών οι εκπρόσωποι των
εκπαιδευτικών αναφέρθηκαν χτες και στις δυσκολίες κάλυψης των κενών.
«Οταν παίρνουν
αναρρωτικές άδειες οι συνάδελφοι σε νηπιαγωγεία, δεν μπορούν να καλυφθούν κενά,
με αποτέλεσμα να γίνεται σύμπτυξη τμημάτων ή να υπολειτουργούν τα ολοήμερα»,
τόνισε ο κ. Σερμπίνης.
Ο
ζωτικός χώρος
Οξύτατο παραμένει
το πρόβλημα σχολικής στέγης σε ορισμένες περιοχές της Θεσσαλονίκης, με συνέπεια
να επιστρατεύονται πρόχειρες λύσεις για την κάλυψη των αναγκών. Σχεδόν τα μισά
νηπιαγωγεία της πόλης στεγάζονται σε μισθωμένα καταστήματα και ακατάλληλους
χώρους, χωρίς αυλή, όπως εκτίμησε ο κ. Φασφαλής. «Οι μελέτες αναφέρουν ότι κάθε
παιδί πρέπει να έχει 3 τ.μ. ζωτικού χώρου, ωστόσο αυτό δεν τηρείται. Ακόμη και
σε νέα κτίρια, που πληρούν τις προϋποθέσεις, υπάρχει “συσσώρευση”», πρόσθεσε ο
ίδιος.
Μόνον
υποσχέσεις
Χρονίζοντα
χαρακτήρισε τα προβλήματα της προσχολικής αγωγής ο πρόεδρος του Συλλόγου
Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Θεσσαλονίκης «Προμηθέας»,
Χρήστος Σερμπίνης. «Νηπιαγωγεία φιλοξενούνται σε μαγαζιά και νήπια στοιβάζονται
σε αίθουσες που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις. Ενοικιάζονται καταστήματα και το
κόστος είναι τεράστιο. Υπάρχει περίπτωση νηπιαγωγείου, του 67ου, που στεγάζεται
στο υπόγειο του 81ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, στην περιοχή της Δελφών.
Εδώ και χρόνια οι γονείς προσπαθούν να βρουν χώρο, αλλά εισπράττουν μόνο
υποσχέσεις από την Πολιτεία», επισήμανε ο κ. Σερμπίνης, υπογραμμίζοντας την
ανάγκη ανέγερσης νέων νηπιαγωγείων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.