Δευτέρα, 19 Μαρτίου 2012

Μετά το 2014 υπερατλαντικές πτήσεις προς Θεσσαλονίκη


Και υπερατλαντικές πτήσεις θα μπορούν να γίνονται από και προς Θεσσαλονίκη μετά το έτος 2014, καθώς το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς υπολογίζεται ότι θα τεθεί σε λειτουργία ο νέος διάδρομος προσαπογειώσεων 10/28 του αεροδρομίου «Μακεδονία». Και παρά τις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν εξαιτίας της κακοκαιρίας των τελευταίων μηνών, το έργο θα έχει ολοκληρωθεί κατασκευαστικά μέχρι το τέλος του 2013 ή το αργότερο στις αρχές του 2014.

Το χρονοδιάγραμμα του έργου, το οποίο θα επιτρέψει την υποδοχή υπερατλαντικών πτήσεων στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, μετατρέποντάς το σε αεροπορικό κόμβο, επιβεβαίωσε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Μαγκριώτης, στη διάρκεια επίσκεψης στο εργοτάξιο, όπου υλοποιείται η επέκταση του 10/28 κατά περίπου 1.050 μέτρα μέσα στη θάλασσα.
Ο ίδιος σημείωσε ότι η πρόοδος στα έργα σε σχέση με πέρυσι «είναι πολύ σημαντική και κινούμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα, παρότι η κακοκαιρία οδήγησε στο να χαθούν πολλές ημέρες, λόγω της θαλασσοταραχής και της δυσκολίας μεταφοράς χαλικιού για τις επιχωματώσεις από το Λιτόχωρο».
Ο κ. Μαγκριώτης επισήμανε ακόμη ότι δεν υπάρχουν φόβοι ούτε καν για μικρά περιβαλλοντικά προβλήματα κατά την εκτέλεση του έργου, το οποίο έχει τεχνικά πολύ μεγάλο βαθμό δυσκολίας. 
Πρόσθεσε δε, ότι ο ρόλος της Θεσσαλονίκης στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης θα αναβαθμιστεί σημαντικά, μετά την ολοκλήρωση της θαλάσσιας επέκτασης, αλλά και της αναβάθμισης του χερσαίου τμήματος του 10/28, για το οποίο προκηρύχθηκε προ ημερών διαγωνισμός (σ.σ. το άνοιγμα των προσφορών για τον προσωρινό ανάδοχο του έργου, προϋπολογισμού 38,75 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, αναμένεται να γίνει στις 8 Μαΐου 2012).
Στο μεταξύ, σε ποσοστό 62% έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στον 10/28, όπως γνωστοποίησε ο διευθυντής της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Εργων (ΕΥΔΕ) Αεροδρομίων Βορείου Ελλάδος, Χρίστος Καραλής. Ο ίδιος υπενθύμισε ότι ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 246 εκατ. ευρώ και η σύμβαση βρίσκεται σήμερα στα περίπου 170 εκατ. (σ.σ. η συμβατική αξία του έργου είχε μειωθεί στα 115 εκατ. ευρώ με την προσφορά που έδωσε ο ανάδοχος, ενώ με τις συμπληρωματικές συμβάσεις έφτασε στα 170 εκατ. ευρώ περίπου).
«Στόχος μας είναι οι non-stop υπερατλαντικές πτήσεις, κάτι που σημαίνει ανάπτυξη σε όλη τη Μακεδονία», επισήμανε από την πλευρά του ο αερολιμενάρχης Θεσσαλονίκης, Αχιλλέας Τοπούζας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου