Πέντε μηχανήματα οδοποιίας του δήμου Θεσσαλονίκης, βρίσκονται σε μια αποθήκη εξοχικής κατοικίας πρώην υψηλόβαθμου στελέχους του δήμου, σε νησί του βόρειου Αιγαίου, σύμφωνα με το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της Ευτυχίας Βατάλη, που δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα «Αγγελιοφόρος». Πρόκειται για έναν εκσκαφέα, έναν οδοστρωτήρα και άλλα τρία μηχανήματα!
Η απάντηση στη φυσική κι ακόλουθη ερώτηση «τι δουλειά έχει η περιουσία του δήμου σε ένα νησί» δυστυχώς δεν έχει απαντηθεί ακόμη, αν και από τη δεκαετία του '90 έχει διαταχθεί ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ) στην υπηρεσία Καθαριότητας του δήμου. Η εν λόγω ΕΔΕ δεν κατέληξε πουθενά, για τον απλούστατο λόγο ότι δε διενεργήθηκε... ποτέ! Μάλιστα, όλα αυτά τα χρόνια, ο δήμος πληρώνει για τα αυτοκίνητα αυτά τέλη κυκλοφορίας, καταβάλλοντας ένα ποσό που εκτιμάται στα περίπου 5.000 ευρώ.
Τα μηχανήματα αυτά «ψάχνει» ανά την... Ελλάδα ο αντιδήμαρχος Ανακύκλωσης και Καθαριότητας του δήμου Θεσσαλονίκης, Θανάσης Παππάς. Και δεν είναι τα μόνα. Οπως ανακοίνωσε προχτές κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, συνολικά δέκα απορριμματοφόρα έχουν παραχωρηθεί σε δήμους σε όλη τη χώρα, χωρίς όμως οι διαδικασίες να έχουν γίνει κανονικά.
«Εβγαλαν φτερά»
«Ολα αυτά τα αυτοκίνητα περιλαμβάνονται στη λίστα των προς απόσυρση αυτοκινήτων, ιδιοκτησίας του δήμου μας. Στο πλαίσιο του ελέγχου που βρίσκεται σε εξέλιξη, για να διαπιστώσω πόσα αυτοκίνητα αποσύρουμε, γιατί τα αποσύρουμε, αν είναι έτοιμα για τον ΟΔΔΥ και τα λοιπά, διαπίστωσα ότι πέντε μηχανήματα έργου περιλαμβάνονται στη λίστα των προς απόσυρση οχημάτων, μόνο που... δεν υπάρχουν πουθενά», εξηγεί ο αντιδήμαρχος.
Πρόκειται για έναν εκσκαφέα, έναν οδοστρωτήρα, έναν προωθητήρα γαιών, ένα διαμορφωτή γαιών και ένα λέβητα προθέρμανσης πίσσας, μη αυτοκινούμενο, μηχανήματα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη διαμόρφωση δρόμου μιας εξοχικής κατοικίας για παράδειγμα. Φημολογείται άλλωστε ότι τα μηχανήματα αυτά ζητήθηκαν και μεταφέρθηκαν για δουλειές υψηλόβαθμων στελεχών προηγούμενων διοικήσεων του δήμου.
Σύμφωνα με πληροφορίες που συνέλεξε ο αντιδήμαρχος, στα μέσα της προηγούμενης διοίκησης πρέπει να είχε διαταχθεί ΕΔΕ για τη μεταφορά αυτών των μηχανημάτων, η οποία όμως δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, ενώ υπάλληλοι τονίζουν ότι ουδέποτε κλήθηκαν να καταθέσουν στο πλαίσιο της έρευνας. Ο αντιδήμαρχος δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να διενεργηθεί νέα ΕΔΕ, κάτι που θα αποφασιστεί κατόπιν συζήτησης στη διοίκηση του δήμου.
Και... καύσιμα
Στη Ζαχάρω της Ηλείας, την Πάργα, τον Κολινδρό, την Αξιούπολη, τον Προμαχώνα και αλλού αναζητούνται και δέκα απορριμματοφόρα τα οποία στο παρελθόν είχαν παραχωρηθεί σε δήμους, χωρίς όμως για ορισμένα από αυτά να έχουν καταρτιστεί εκχωρητήρια. «Αν θέλω να τα αποσύρω, θα πρέπει να τα βρω και να τα φέρω πίσω», τονίζει ο κ. Παππάς.
Οι «αναζητήσεις» αυτές έρχονται να επιβεβαιώσουν τη χαοτική κατάσταση που επικρατεί στις υπηρεσίες Καθαριότητας, όπου αρχικώς αναζητούνταν καύσιμα, λίγο αργότερα προσωπικό και τώρα μηχανήματα. Υπενθυμίζεται ότι με την ανάληψη των καθηκόντων του το 2011, ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης είχε μιλήσει για έρευνα κάποιων... τόνων καυσίμων που καταναλώθηκαν περιέργως εντός πολύ μικρού χρονικού διαστήματος. Πρόσφατα, στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης της υπηρεσίας, ο ίδιος ο αντιδήμαρχος Θανάσης Παππάς αναζήτησε και το προσωπικό που πληρώνεται από την Καθαριότητα, εργάζεται όμως σε γραφεία σε άλλες υπηρεσίες του δήμου. Τώρα, «φτερά έβγαλαν» και τα μηχανήματα του δήμου, που αναζητούνται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.