Αμέσως μετά τις γιορτές, σε σύσκεψη όλων των δημάρχων του πολεοδομικού
συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, που θα γίνει στα γραφεία της Περιφερειακής Ένωσης
Δήμων (Κεντρικής Μακεδονίας), θα παρουσιαστεί το συνολικό σχέδιο που
επεξεργάστηκε το υπουργείο
Μεταφορών για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, με το οποίο θα μπει
και οριστικό τέλος στο αμαρτωλό καθεστώς 60 χρόνων του ΟΑΣΘ, ενώ δημιουργείται Ενιαίος Φορέας Μεταφορών Θεσσαλονίκης.
Την
ανακοίνωση, έκανε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικύων, Χρήστος Σπίρτζης,
σε πέντε δημάρχους της Θεσσαλονίκης που τον επισκέφθηκαν στα γραφεία της «Εγνατίας
Οδού Α.Ε.» για να του θέσουν ο καθένας ξεχωριστά τα προβλήματα της περιοχής
του.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές
πληροφορίες, το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών προβλέπει ότι στη θέση του ΟΑΣΘ και του Συμβουλίου Αστικών
Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) που καταργούνται, θα δημιουργηθεί ένας νέος
φορέας, που θα είναι πολυμετοχικός αλλά υπό τον έλεγχο του δημοσίου.
Όπως έγινε
γνωστό, θα προταθεί από το υπουργείο Μεταφορών στους δήμους της Θεσσαλονίκης να
συμμετάσχουν στο νέο φορέα με ποσοστό, το οποίο θα καθοριστεί έπειτα από
διαβούλευση. Θα υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής στο νέο φορέα και ιδιωτών αλλά
όπως τονίστηκε ο έλεγχος θα ανήκει αποκλειστικά στο δημόσιο. Ήδη έχουν γίνει
επαφές και συμφωνήθηκε χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
προκειμένου να γίνει άμεσα η μακροχρόνια μίσθωση λεωφορείων. Παράλληλα
εξετάστηκε η περίπτωση της συμμετοχής ακόμη και της ΕΛΒΟ – με την προϋπόθεση
ότι ο εκκαθαριστής θα συμφωνήσει – προκειμένου να κατασκευάσει μικρά λεωφορεία
που θα χρησιμοποιηθούν στις κάθετες διαδρομές της Θεσσαλονίκης αλλά και στις
αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
Σύμφωνα με
πληροφορίες, το συγκεκριμένο σχέδιο έχει τεθεί υπόψη των θεσμών και έλαβε τη
σύμφωνη γνώμη τους καθώς προβλέπεται να μειωθεί η ετήσια κρατική δαπάνη από 77
εκατ ευρώ που είναι σήμερα σε 27 εκατ ευρώ. Ο νέος πολυμετοχικός φορέας
αναμένεται να έχει εποπτικό ρόλο για το σύνολο των αστικών συγκοινωνιών της
Θεσσαλονίκης καθώς υπάρχει πρόβλεψη και για το Μετρό αλλά και το σχεδιασμό της
θαλάσσιας συγκοινωνίας.
Στη συνάντηση
με τον υπουργό Μεταφορών, κ. Σπίρτζη, που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της
Εγνατίας Οδού Α.Ε., συμμετείχαν πέντε
δήμαρχοι του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης: Καλαμαριάς Θεοδόσης Μπακογλίδης, Θέρμης Θεόδωρος Παπαδόπουλος Θερμαϊκού Γιάννης Μαυρομάτης, Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης και Λαγκαδά Διαμαντής Λιάμας. Παρόντες ήταν και
οι συντονιστές του ΣΥΡΙΖΑ Α΄και Β’ Θεσσαλονίκης Δημήτρης Δημητριάδης και Χρήστος Ρώσσιος καθώς και ο προέδρος της «Εγνατίας Οδού Α.Ε», Απόστολος Αντωνούδης.
Από τους πέντε
δημάρχους τέθηκαν στον υπουργό κ. Σπίρτζη θέματα σχολικής
στέγης, αντιπλημμυρικής προστασίας, αλλά και το ζήτημα της εξέλιξης του
έργου του Μετρό.
Όπως έγινε
γνωστό, όταν κατά τη διάρκεια της συνάντησης διατυπώθηκαν ερωτήματα από
κάποιους δημάρχους για το μέλλον των εργαζομένων που σήμερα απασχολούνται στον
ΟΑΣΘ, ο κ. Σπίρτζης απάντησε ότι δεν πρόκειται να πειραχτεί κανείς, αλλά
αντίθετα, πρόθεση του υπουργείου Μεταφορών είναι να γίνει πρόταση σε όσους το
επιθυμούν να συνεχίσουν να εργάζονται στο νέο φορέα, χωρίς ωστόσο τα προνόμια
που μέχρι σήμερα απολάμβαναν.
Ο Απόστολος Αντωνούδης
Ερωτηθείς αν η ίδρυση ενός ενιαίου φορέα διαχείρισης
συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη συνεπάγεται οπωσδήποτε την κατάργηση του ΟΑΣΘ,
ο κ.Αντωνούδης διευκρίνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Με βάση τη βούληση του υπουργείου
Μεταφορών για τη δημιουργία ενιαίου φορέα, αυτομάτως μπορεί να συμπεράνει
κάποιος ότι μπαίνει ένα τέλος σε αυτά που γνωρίζουμε για τον ΟΑΣΘ. Αυτό δεν
σημαίνει ότι ο ΟΑΣΘ ως οργανισμός και εταιρεία, δεν μπορεί να συμμετάσχει σε
έναν σχετικό διαγωνισμό. Σε κάθε περίπτωση, οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να
χάσουν τη δουλειά τους, αφοόυ θα μεταφερθούν στον νέο φορέα [...] Θεωρώ ότι
ένας τέτοιος φορέας θα λειτουργήσει καλά, δεδομένου ότι θα αναλάβει τον
σχεδιασμό και τη διαχείριση συνολικά των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης».
Ο ίδιος επισήμανε δε ότι για το θέμα της χρηματοδότησης του
νέου φορέα θα μπορούσαν να εξασφαλιστούν δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα
Επενδύσεων (ETEπ), προκειμένου να γίνει είτε μίσθωση λεωφορείων μέσω leasing
είτε και αγορά οχημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.