Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2018

«Το 2020 η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό» διαβεβαιώνει ο Μυλόπουλος

Σε εκδήλωση για τις αστικές συγκοινωνίες, που διοργάνωσε η τοπική δημοτική παράταξη  «Ενότητα» του δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης, στο δημαρχείο Αμπελοκήπων, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος διαβεβαίωσε για μια ακόμη φορά ότι «Το 2020 η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό». 

«Τον Νοέμβριο του 2020 θα λειτουργήσει η γραμμή από τη Νέα Ελβετία ως το Συντριβάνι και δύο μήνες αργότερα, τον Ιανουάριο του 2021 θα λειτουργήσει η γραμμή της Καλαμαριάς από τη Μίκρα μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης μέχρι το Συντριβάνι», είπε ο κ. Μυλόπουλος τονίζοντας ότι το χρονοδιάγραμμα τηρείται και σύμφωνα με αυτό θα γίνει και η σημερινή άφιξη του μετροπόντικα, στο σταθμό «Καλαμαριά».
Πρόσθεσε, ότι η γραμμή του μετρό από το Συντριβάνι μέχρι το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, λόγω των σταθμών Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, όπου τα έργα ξεκίνησαν μέσα στο 2017, δε μπορεί να ολοκληρωθεί πριν από το 2021 και προσδιόρισε τη λειτουργία της για το τέλος του 2021, αρχές 2022, οπότε και θα ενωθεί η Μίκρα με τον Ν.Σ.Σταθμό.
Υπογράμμισε , ότι μέσα στο 2018, δημοπρατούνται και ξεκινούν «οι πρόδρομες εργασίες» για δύο γραμμές της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Η μία, μήκους 4,5 χιλιομέτρων, θα συνδέει το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό με Αμπελόκηπους, Μενεμένη, Εύοσμο, Κορδελιό, και θα έχει τέσσερις σταθμούς και η δεύτερη μήκους 5,5 χιλιομέτρων, θα συνδέει Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ευκαρπία και θα καταλήγει στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου και θα έχει πέντε σταθμούς.
«Δε μένει πίσω το έργο της διασύνδεσης του αεροδρομίου» είπε ο κ. Μυλόπουλος, καθώς όπως είπε, βρέθηκε φθηνότερη και γρηγορότερη λύση, από την υπόγεια διάνοιξη , ή την επίγεια κατασκευή που έχει υψηλό κόστος απαλλοτριώσεων και θα γίνει υπέργεια, με μικρότερο κόστος και συντομότερο χρόνο.
Ο κ. Μυλόπουλος υπογράμμισε ότι η σημερινή κυβέρνηση ήταν αυτή που ξεκίνησε τα «σταματημένα έργα» στο μετρό. Τόνισε, χαρακτηριστικά, ότι «από το 2006 μέχρι το 2016 ολοκληρώθηκε το 40% του έργου», ενώ «από το 2016 μέχρι αρχή του 2018 ολοκληρώθηκε το 60% του έργου» και πρόσθεσε : «'Αρα, λοιπόν, σε λιγότερο από δύο χρόνια, κάναμε τη μισή δουλειά, που έκαναν μέσα σε δέκα χρόνια».
«Στην Καλαμαριά έχουμε κατασκευάσει το 58% της διάνοιξης των υπόγειων σηράγγων. Στη Θεσσαλονίκη οι υπόγειες σήραγγες έχουν ολοκληρωθεί, κατασκευάζονται οι σταθμοί, στο τέλος του 2018 έρχεται το σιδηροδρομικό υλικό, τα βαγόνια δηλαδή» είπε ο κ. Μυλόπουλος και πρόσθεσε ότι το 2019 ξεκινά δοκιμαστική λειτουργία, που θα διαρκέσει περίπου εννιά με δώδεκα μήνες και πρόσθεσε:
«Άρα, λοιπόν το 2019 θα δούμε στη Θεσσαλονίκη το μετρό να κινείται, δε θα κινείται με επιβατικό κοινό θα κινείται δοκιμαστικά, έτσι ώστε το 2020 να το δώσουμε σε κανονική λειτουργία».

Φτάνει σήμερα στον σταθμό "Καλαμαριά" ο μετροπόντικας Φρίξος 
Στον σταθμό "Καλαμαριά" της επέκτασης της γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, στη συμβολή των οδών Πόντου και Μεταμορφώσεως, φτάνει σήμερα το μεσημέρι ο μετροπόντικας "Φρίξος", ο οποίος έχει ήδη διανοίξει 1.863 μέτρα σηράγγων (την απόσταση Μίκρα-Καλαμαριά), έχοντας ολοκληρώσει το 53,2% της συνολικής διαδρομής του. Κατά την άφιξή του στον σταθμό, παρών θα είναι και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. Πρόκειται για τον κεντρικό σταθμό της επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά, ο οποίος βρίσκεται κοντά στο δημαρχείο της περιοχής.
Το έτερο Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων (ΤΒΜ), η "Έλλη", έχει διανοίξει 2.220 μέτρα σήραγγας (ποσοστό 63,17% του συνόλου) και σε περίπου δύο εβδομάδες αναμένεται να φτάσει στη διασταύρωση της Νομαρχίας. Το όλο έργο της διάνοιξης των σηράγγων βρίσκεται έτσι εγγύτερα στην ολοκλήρωσή του -η οποία αναμένεται στο τέλος του καλοκαιριού του 2018- καθώς μετά απομένει ο μετροπόντικας να φτάσει στον τελικό σταθμό της 25ης Μαρτίου, όπου η βασική γραμμή του Μετρό θα ενώνεται με την επέκταση της Καλαμαριάς.
"Το συνολικό ποσοστό διάνοιξης των σηράγγων στην επέκταση Καλαμαριάς ανέρχεται στο 58%" δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος και πρόσθεσε: "Φέτος, συνολικά το έργο Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς του Μετρό απορρόφησε 200 εκατ. ευρώ, γεγονός που μας καθιστά πρωταγωνιστές στην απορρόφηση πόρων από το ΕΣΠΑ, σε μια χώρα που κατά δηλώσεις κοινοτικών αξιωματούχων είναι πρωταθλήτρια στο πεδίο αυτό. Είμαστε λοιπόν πρωταγωνιστές σε μια χώρα που είναι πρωταγωνίστρια".

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.