Πέμπτη, 10 Νοεμβρίου 2011

Μειωμένος κατά 17% ο προϋπολογισμός του δήμου Θεσσαλονίκης για το 1912


Μειωμένος κατά 17%, σε σύγκριση με αυτόν του 2011 είναι ο προϋπολογισμός του δήμου Θεσσαλονίκης για το 2012 και ανέρχεται σε 407.170.734, 62 ευρώ. Εκτός από τη μείωση των ανταποδοτικών τελών κατά 7,5%, είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι ο μόνος τομέας στον οποίο προβλέπεται αύξηση πόρων κατά 816.622 ευρώ (14, 61%) είναι η κοινωνική πολιτική.

Τα δάνεια του δήμου θα ανέρχονται στα τέλη του 2011 σε 39 εκατ. ευρώ, ενώ παραμένει εξαιρετικά υψηλό (στα 48 εκατ. ευρώ) το ποσό των ανείσπρακτων οφειλών από παρελθόντα οικονομικά έτη, δηλαδή το ποσό που έχει επιβάλει ο δήμος εδώ και χρόνια με διάφορα πρόστιμα, τα οποία δεν έχουν ακόμη εισπραχθεί.
Αποπληρωμή χρεών
Για πραγματικό και όχι πλασματικό προϋπολογισμό που αποτυπώνει την πραγματική δράση που θα αναλάβει ο δήμος το 2012 και δεν αποτελεί ευχολόγιο, έκανε λόγο κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης. Ο ίδιος υπογράμμισε τη μείωση των δημοτικών τελών, αλλά και την αποπληρωμή σχεδόν του 50% των συσσωρευμένων χρεών του δήμου προς τους προμηθευτές του.
«Είναι κάτι που μας κάνει εξαιρετικά υπερήφανους ως διοίκηση», πρόσθεσε και ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Χασδάι Καπόν. Οπως είπε, «τα χρέη του δήμου μειώθηκαν στον προϋπολογισμό του 2012 κατά ποσοστό 44,5% σε σχέση με αυτά που παραλάβαμε του 2011, δηλαδή από 42 εκατ. ευρώ μειώθηκαν σε περίπου 23 εκατ. ευρώ. Ο δήμος, αντί να δρα ως καταλύτης στην αγορά της πόλης, είχε καταφέρει να φεσώσει επιχειρήσεις και κυρίως κατασκευαστικές εταιρίες, ορισμένες από τις οποίες μάλιστα είχαν οδηγηθεί στη χρεοκοπία».

Τα δεδομένα
 Μεταξύ των στοιχείων του προϋπολογισμού ξεχωρίζουν τα εξής:
* Το οικονομικό επιτελείο του δήμου εκτίμησε, αφού δεν υπάρχει ακόμη κρατικός προϋπολογισμός, ότι τα έσοδά του από την τακτική οικονομική ενίσχυση θα μειωθούν κατά 10% σε σύγκριση με το 2011. Μειωμένη και η ΣΑΤΑ (χρήματα για επενδύσεις και επισκευή – συντήρηση σχολείων) κατά 57% (είναι αξιοσημείωτο ότι ο δήμος φέτος από τα 7,4 εκατ. ευρώ έχει εισπράξει μόλις 1,8 εκατ. ευρώ!).
* Το χρηματικό υπόλοιπο στα ταμεία του δήμου το 2011 υπολογίζεται σε 12 εκατ. ευρώ, αντί των 9,5 εκατ. ευρώ που ήταν στα τέλη του 2010. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο δήμος μπορεί να καλύψει μισθοδοσία και εργοδοτικές εισφορές ενός διαστήματος 2,5 μηνών, αν το κράτος δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί.
* Οι αποδοχές όλου του προσωπικού και οι εισφορές των ταμείων μειώθηκαν κατά 25%, όπως και οι υπερωρίες κατά 50%.
* Μείωση κατά 20% παρουσιάζουν και οι λοιπές ελαστικές δαπάνες, που αφορούν για παράδειγμα προμήθεια υλικών. Ετσι, όπως είπε ο κ. Καπόν, ο δήμος το τελευταίο τετράμηνο έχει προμηθευτεί υλικά όπως σακούλες σκουπιδιών, φωτοτυπικό χαρτί κ.ά. σε τιμές μειωμένες από 30% έως και 75% σε σχέση με τις τιμές που πλήρωνε τα προηγούμενα χρόνια.
* Το 1/3 των δαπανών λειτουργίας του δήμου (δηλαδή περίπου τα 94 εκατ. ευρώ) αφορά τη μισθοδοσία και τις εργοδοτικές εισφορές.
* Το τεχνικό πρόγραμμα του 2012 ανέρχεται σε 28,3 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 10 εκατ. ευρώ είναι έργα που θα πληρωθούν από ίδιους πόρους του δήμου.
* Ποσό 144,5 εκατ. ευρώ αφορά ποσά που περιέρχονται στο δήμο, για να τα μεταβιβάσει στη συνέχεια στους δικαιούχους.
* Για τη ΔΕΠΘΕ θα διατεθεί το 2012 ποσό 3 εκατ. ευρώ, προκειμένου να καλυφθεί το κόστος λειτουργίας και το κόστος της εταιρικής αναδιάρθρωσης.
* Οι δανειακές υποχρεώσεις του δήμου ανέρχονται στα τέλη του 2011 σε 39 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά περίπου 3 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με πέρυσι, λόγω εξυπηρέτησης των δανείων. Ωστόσο, οι κ.κ. Μπουτάρης και Καπόν σημείωσαν ότι δύο από τα δάνεια αυτά ύψους περίπου 15 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων «τρέχουν» φέτος με επιτόκιο 15,5% που του χρόνου θα ανέλθει σε 25%. Καταβάλλεται προσπάθεια το επιτόκιο αυτό να πέσει στο 6% με 7%.

Οι... μαύρες τρύπες
Στον εισαγγελέα της Θεσσαλονίκης έχει παραπεμφθεί μία ακόμη «τρύπα» ύψους 111.000 ευρώ – αν και δεν αφορά μία μόνο υπόθεση – στα οικονομικά του δήμου Θεσσαλονίκης, που χρονολογείται από το 1988. Οπως λεπτομερώς εξήγησε ο κ. Καπόν, «στην περσινή εισήγηση του προϋπολογισμού για το 2011, αναφέραμε ότι υπήρχε μια αναντιστοιχία ανάμεσα στο πραγματικό ταμειακό υπόλοιπο που είχε ο δήμος κατατεθειμένο στις τράπεζες και σε αυτό που εμφάνιζε στα βιβλία του. Το πραγματικό ήταν 9 εκατ. ευρώ, αλλά στα βιβλία εμφάνιζε 24,5 εκατ. ευρώ. Προφανώς υπήρχαν λάθος λογιστικές εγγραφές οι οποίες στη διάρκεια του έτους έχουν διορθωθεί.
Μία από αυτές τις εγγραφές ήταν ένα ποσό 111.000 ευρώ, που αφορούσε πληρωμή δαπανών, οι οποίες διενεργήθηκαν αλλά είχαν κηρυχθεί μη σύννομες ή δεν είχαν ακολουθηθεί οι κανονικές διαδικασίες. Ο δήμαρχος διέταξε ΕΔΕ, που ολοκληρώθηκε και αφορά πρόσωπα που δεν είναι πλέον υπάλληλοι του δήμου ή πρώην αιρετούς. Το θέμα έχει παραπεμφθεί στην Εισαγγελία και θα ακολουθηθούν όλες οι νόμιμες διαδικασίες. Για να καταλογιστούν συγκεκριμένα ποσά σε αυτούς τους ανθρώπους πρέπει να ολοκληρωθεί η εσωτερική πειθαρχική διαδικασία και κάποιο κομμάτι της δικαστικής διαδικασίας και ο δήμος θα καταλογίσει τα ποσά αυτά».
Διαγραφή πρόβλεψης
Παράλληλα, από τα έσοδα του 2012, διαγράφηκε πρόβλεψη ύψους 14.938.545,49 ευρώ, η οποία αφορά τη γνωστή υπόθεση της υπεξαίρεσης, που βρίσκεται στα χέρια της Δικαιοσύνης. «Το εν λόγω ποσό αφορούσε έσοδο από πράξη καταλογισμού σε βάρους του πρώην υπαλλήλου του δήμου, για την οποία όμως πρόκειται να εκδοθεί διορθωτική πράξη του νυν δημάρχου, με την οποία αναπροσαρμόζεται το ποσό σε πραγματικά δεδομένα», είπε ο κ. Καπόν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου