Τρίτη 9 Αυγούστου 2016

Τουρκικό ενδιαφέρον για τη Θαλάσσια Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης

Ως τις αρχές του 2017 θα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για τα έργα υποδομής της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης, ενώ το κόστος κατασκευής των στάσεων υπολογίζεται σε 10 εκατ. ευρώ. Ήδη, σύμφωνα με τη Voria.gr,  έδειξαν ένα πρώτο ενδιαφέρον για το έργο δύο τουρκικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό.

Το σχέδιο για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία Θεσσαλονίκης, που παλαιότερα, στη δεκαετία του 1990, δεν είχε συγκινήσει επενδυτές, σήμερα φαίνεται να προσελκύει, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, δύο τουρκικές εταιρείες που εκδηλώνουν διάθεση να διερευνήσουν τις προοπτικές δραστηριοποίησής τους.
Μέχρι βεβαίως να φτάσει το όλο project στο σημείο της επιχειρηματικής αξιοποίησης, θα πρέπει να γίνουν όλα τα βήματα που προαπαιτούνται, δηλαδή να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να εκτελεστούν τα έργα υποδομών για τις έξι στάσεις που αρχικά προβλέπονται.
Φορέας σχεδιασμού και υλοποίησης του έργου έχει αναλάβει η Εγνατία Οδός Α.Ε. και όπως είπε ο πρόεδρός της, κ. Αντωνούδης, στη Voria.gr, από το σύνολο των 10 μελετών (σ.σ έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα "Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας") έχουν υλοποιηθεί οι έξι. Οι υπολειπόμενες τέσσερις πρόκειται να δημοπρατηθούν άμεσα και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν περί το τέλος του 2016, αρχές 2017.
Με την εξασφάλιση των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων για τις έξι στάσεις, θα προχωρήσει και η διαδικασία προκήρυξης του διαγωνισμού για το κατασκευαστικό τμήμα του έργου, εντός του 2017.
Σύμφωνα με τον κ. Αντωνούδη, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει δεσμεύσει μέσω ΠΕΠ το ποσό των 4 εκατ. ευρώ, ενώ υπογράμμισε τη δέσμευση του περιφερειάρχη κ. Τζιτζικώστα, να εξασφαλιστούν τα κονδύλια για ένα έργο που υπολογίζεται ότι θα κοστίσει περί τα 10 εκατ. ευρώ.
Εάν οι διαδικασίες προχωρήσουν βάσει προγραμματισμού, οι υποδομές των έξι στάσεων μπορούν να περαιωθούν στα μέσα του 2018 ή έως τις αρχές του 2019.
Υπενθυμίζεται ότι η θαλάσσια αστική συγκοινωνία θα συνδέει την περιοχή του λιμανιού με τους Νέους Επιβάτες, με τις εξής έξι στάσεις: Πλατεία Ελευθερίας, Δημαρχείο, Μέγαρο Μουσικής, Μαρίνα Αρετσούς, περιοχή Αεροδρομίου, Νέοι Επιβάτες.
Για να μη λησμονούμε, η πατρότητα της ιδέας της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας ανήκει στο συγκοινωνιολόγο καθηγητή του ΑΠΘ Σπύρο Βούγια. Η πρόταση Βούγια έγινε το 1986. Το 1989 είχε εκπονηθεί μελέτη βιωσιμότητας και το 1994 δημοσιεύθηκε πρόσκληση ενδιαφέροντος για το έργο αλλά δεν εκδηλώθηκε επιχειρηματικό ενδιαφέρον.
Το θέμα επανήλθε στο πλαίσιο της Θεσσαλονίκης Πολιτιστικής Πρωτεύουσας αλλά έμεινε και πάλι σε αναμονή αρκετών ετών, ώσπου το 2011 το υπ. Υποδομών προκήρυξε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για τις στάσεις. Εκείνο τον ίδιο χρόνο, δύο εταιρείες, οι Τredit και Marnet, εκπόνησαν μελέτη βιώσιμοτητας που προβλέπει τη δημιουργία πέντε στάσεων (σ.σ δεν προέβλεπε τη στάση Δημαρχείο) και τη δρομολόγηση επτά σκαφών τύπου καταμαράν, χωρητικότητας 200-250 ατόμων, που θα εκτελούν δρομολόγια ανά 15 λεπτά της ώρας.
Τα τελευταία χρόνια, η δημιουργία θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας υποστηρίζεται από τον περιφερειάρχη αλλά και τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, όπως και τους δημάρχους Καλαμαριάς και Θερμαϊκού. Όλοι θέλουν το έργο να γίνει, αλλά βεβαίως μένει να δούμε τι θα έχουν να πουν και οι επιχειρηματίες, οι οποίοι προφανώς θα αποφασίσουν να επενδύσουν μόνο εάν το κρίνουν βιώσιμο, συνυπολογίζοντας την ημερήσια επιβατική κίνηση, τα έσοδα από τα εισιτήρια, το κόστος λειτουργίας.

Πηγή: voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.