Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2011

Βαθιά νυχτωμένοι οι εισηγητές του λουκέτου


Από παλαιότερη κινητοποίηση των σπουδαστών της ΑΕΝ
Ν.Μηχανιώνας, έξω από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
«Μαύρα μεσάνυχτα», θα πρέπει να είχαν οι σύμβουλοι του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Χρυσοχοίδη, που του εισηγήθηκαν να μπει λουκέτο στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) της Νέας Μηχανιώνας «λόγω επικινδυνότητας των κτιρίων της». Και αμφιβάλουμε εάν πάτησαν ποτέ το πόδι τους στην περιοχή μας. Γιατί εάν είχαν επισκεφθεί την ΑΕΝ, θα έβλεπαν με τα μάτια τους ότι εκτός από το ένα κτίριο, που όντως παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα στατικότητας και γιαυτό φυσικά σφραγίστηκε πριν από έξι χρόνια, για τα υπόλοιπα δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, πέρα φυσικά από τις εργασίες συντήρησης που πρέπει να γίνουν λόγω της παλαιότητάς τους.

Όπως σκωπτικά επισημαίνει σε ανταπόκριση του Νίκου Φωτόπουλου από τη Θεσσαλονίκη η εφημερίδα «Ελευθεροτυπία», οι αρμόδιοι του κράτους για τη Ναυτιλία της χώρας, θυμήθηκαν ότι υπάρχουν προβλήματα στην ΑΕΝ Ν.Μηχανιώνας με καθυστέρηση μόλις… δέκα ετών.
Πως λοιπόν με τέτοια ευκολία κατέληξαν οι αρμόδιοι στο συμπέρασμα περί ακαταλληλότητας; Πολύ φοβούμαστε ότι η εισήγηση εκείνη συντάχθηκε με απίστευτη ελαφρότητα, κυριολεκτικά «στο γόνατο». Με αποτέλεσμα και τους σπουδαστές με τους καθηγητές τους να έχουν οδηγήσει σε αβεβαιότητα, αλλά και τον υπουργό κ. Χρυσοχοίδη να εκθέσουν ανεπανόρθωτα, οδηγώντας τον στην απερίγραπτη και ακατανόητη απόφαση για το κλείσιμο της ΥΕΝ Μηχανιώνας.

Θα τους γυρίσει σε μπούμεραγκ;
Βέβαια, σε τελευταία ανάλυση, ίσως κι αυτοί να έπεσαν θύματα κάποιων ελάχιστων ατόμων, κάποιοι από τους οποίους δυστυχώς ανήκουν στο διδακτικό προσωπικό της Ακαδημίας, που επί χρόνια τώρα κάνουν αγώνα, με κάθε θεμιτό και κυρίως αθέμιτο μέσο για το κλείσιμο της ΑΕΝ στη Μηχανιώνα και τη μεταφορά της κάπου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ώστε να είναι κοντά στα σπίτια τους και να αποφύγουν τις μετακινήσεις! Είναι οι ίδιοι που σχεδόν… έστησαν πάρτι όταν μεταδόθηκε η είδηση για το προσωρινό, επί ένα μήνα, κλείσιμο των εγκαταστάσεων της ΑΕΝ στη Μηχανιώνα. Χωρίς να σκέφτονται ότι με τις ενέργειές τους, ίσως άνοιξαν τους ασκούς του Αιόλου, καθώς κινδυνεύουν αντί για το κέντρο της Θεσσαλονίκης να βρεθούν σε κανέναν… Ασπρόπυργο, σε τίποτα… Οινούσες, στην Πρέβεζα ή στη χειρότερη περίπτωση στα Χανιά, όπου λειτουργούν οι άλλες Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Καθώς, σε αυτή την εποχή της βαθειάς κρίσης, όπου το κράτος με δυσκολία προσπαθεί να συγκεντρώσει χρήματα, θα ήταν εξωπραγματικό να διατεθούν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ που θα απαιτούσε ενδεχόμενη μετεγκατάσταση της ΑΕΝ και κυρίως των εργαστηρίων της, από τη Ν.Μηχανιώνα σε κάποιο άλλο σημείο της Θεσσαλονίκης.
Με την ευκαιρία να πούμε ότι για το θέμα αυτό, από τον περασμένο Μάρτιο ακόμη, τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτησή τους στη Βουλή ανέφεραν ότι υπάρχει πρόβλημα στατικής επάρκειας σε ένα από τα οκτώ κτίρια της ΑΕΝ και συγκεκριμένα στο κτίριο που στεγάζονταν παλιά η σχολή πλοιάρχων και το οποίο έχει τεθεί εκτός χρήσης. Ενώ ζητούσαν να γίνει έλεγχος για τη στατική επάρκεια των υπόλοιπων κτιρίων. Μάλιστα, όπως υπογράμμιζαν τότε οι τρεις βουλευτές (Ευαγγελία Αμανατίδου, Θοδωρής Δρίτσας και Τάσος Κουράκης), ενώ είχε κινηθεί η διαδικασία εκπόνησης μελέτης για την αποκατάσταση της στατικής επάρκειας των κτιρίων, το θέμα πάγωσε, «για λόγους που μέχρι στιγμής δεν έχουν εξηγηθεί επισήμως και επαρκώς», όπως χαρακτηριστικά σημείωναν.
Δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας
Σε δημοσίευμά της η εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» τονίζει για το πρόβλημα της ΑΕΝ Μ.Μηχανιώνας τα ακόλουθα:
Με καθυστέρηση σχεδόν δέκα ετών... θυμήθηκαν την ακαταλληλότητα των κτηρίων, ενώ ένα από αυτά έχει σφραγιστεί από το 2005 ακόμη, λόγω προβλήματος στατικότητας.
Η Ακαδημία ιδρύθηκε και λειτούργησε για πρώτη φορά το 1968, στις εγκαταστάσεις της σχολής «Δημόκριτος», αλλά το 1973 μεταφέρθηκε στις -τότε- νέες εγκαταστάσεις της Νέας Μηχανιώνας, όπου λειτουργεί μέχρι σήμερα. Δέχεται νέους 18 έως 24 ετών που αποφοιτούν πλοίαρχοι ή μηχανικοί του Εμπορικού Ναυτικού.
Η χθεσινή απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης έπεσε σαν «κεραυνός εν αιθρία» στην περιοχή της Νέας Μηχανιώνας, που έχει έναν από τους μεγαλύτερους αλιευτικούς στόλους στην Ευρώπη και παίρνει ζωή και οικονομική στήριξη από τη λειτουργία της σχολής.
Οπως εξήγησε στην «Ελευθεροτυπία» η υποδιευθύντρια της σχολής Κωνσταντία Ρωσσιάδου, τα προβλήματα στα κτίρια είχαν παρουσιαστεί λίγο μετά τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Ενα από τα δέκα κτίρια του συγκροτήματος, μάλιστα, κρίθηκε επικίνδυνο με στατική μελέτη και το 2005 σφραγίστηκε. Ωστόσο, οι μελέτες για τα υπόλοιπα δεν προχώρησαν και λειτουργούσαν κανονικά έως χθες.
«Κανονικά στις 3 Οκτωβρίου ξεκινούσαν τα μαθήματα. Τώρα δεν ξέρουμε τι θα γίνει. Είναι και δύσκολη η μετακίνηση από τη Νέα Μηχανιώνα, διότι τα εργαστήρια είναι σχεδόν αδύνατο να φύγουν από τις εγκαταστάσεις», ανέφερε.
Αιφνιδιασμένος αναζητά λύση και ο δήμαρχος του καλλικρατικού δήμου Θερμαϊκού, Γιάννης Αλεξανδρής, που όπως λέει στην «Ε», έως χθες δεν γνώριζε το πρόβλημα.
«Δέχθηκα ένα τηλεφώνημα από τη γενική γραμματεία του υπουργείου Ανάπτυξης και αιφνιδιάστηκα. Δεν είχα ιδέα ότι υπήρχε τέτοιο θέμα. Φυσικά θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μη φύγει η σχολή από τη Μηχανιώνα. Ηδη εξετάζουμε εναλλακτικές λύσεις, όπως την προσωρινή μετακίνηση των σπουδαστών σ' ένα παλιό ιδιωτικό σχολείο της περιοχής ή τη διεξαγωγή μαθημάτων σε δημόσια σχολεία τις απογευματινές ώρες», είπε.


Διαβάστε περισσότερα για το θέμα αυτό στο: http://farosthermaikou.blogspot.com/2011/09/blog-post_3058.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.