Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2013

Ψηφίστηκε από το Δ.Σ. Θερμαϊκού η σύμβαση για "καραβάκια"


Με συντριπτική πλειοψηφία και μόνο με μία ψήφο κατά, το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Θερμαϊκού ψήφισε υπέρ της σύναψης προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, των δήμων Θεσσαλονίκης, Θερμαϊκού, Καλαμαριάς και της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», για το έργο της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στο Θερμαϊκό κόλπο.

Παρουσιάζοντας το θέμα ο δήμαρχος Θερμαϊκού κ. Γιάννης Αλεξανδρής αναφέρθηκε στα μεγάλα πλεονεκτήματα που θα προκύψουν για την περιοχή από τη μετακίνηση επισκεπτών προς τις ακτές του δήμου αλλά και για τη διευκόλυνση του επιβατικού κοινού που θα μπορεί να μετακινείται προς τη Θεσσαλονίκη πιο σύντομα και πιο οικονομικά, αποφεύγοντας τα μποτιλιαρίσματα.
Όπως εξήγησε ο κ. Αλεξανδρής, ως τερματικός σταθμός επιλέχθηκε να είναι η σκάλα των Νέων Επιβατών, καθώς οι αποβάθρες της Περαίας και της Αγίας Τριάδας δεν διαθέτουν την απαιτούμενη άδεια από την Πολεοδομία. Τα ταχύπλοα σκάφη που θα δρομολογηθούν στην θαλάσσια αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης θα ξεκινούν από την πλατεία Ελευθερίας, θα κάνουν στάσεις στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, στο Ποσειδώνιο και την Μαρίνα Καλαμαριάς για να καταλήξουν στους Νέους Επιβάτες.
Τις αντιρρήσεις του εξέφρασε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Γιάννης Μαυρομάτης που σημείωσε ότι είναι άδικο να μην προβλέπονται στάσεις για όλη την περιοχή και να μπορεί σε μία μελλοντική επέκταση να δημιουργηθούν στάσεις στο Αγγελοχώρι, τη Νέα Μηχανιώνα και την Επανομή. Ενώ επίσης διατύπωσε προβληματισμό για το πώς θα απασχοληθεί υφιστάμενο προσωπικό από το δήμο Θερμαίκού στο έργο δημιουργίας της θαλάσσιας συγκοινωνίας, όπως προβλέπεται στη σύμβαση. Και κλείνοντας παρατήρησε ότι θα έπρεπε να επιδιωχθούν περισσότερα οφέλη για την περιοχή. «Να εκμεταλλευθούμε το γεγονός ότι είμαστε σε πλεονεκτικότερη θέση και κανείς δεν μπορεί να δημιουργήσει θαλάσσια συγκοινωνία χωρίς το δήμο Θερμαϊκού», κατέληξε ο κ. Μαυρομάτης.
Την αντίθεσή της διατύπωσε η επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» κ.Ντίνα Μώραλη, υπογραμμίζοντας ότι οι συγκοινωνίες είναι δημόσιο αγαθό και αποτελούν λαϊκή ανάγκη. Με τις απόψεις της κ.Μώραλη για το δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών, συντάχθηκε και ο κ. Βαγγέλης Κουκουρίγκος, παρατηρώντας ότι παρ΄όλα αυτά, λόγω της σπουδαιότητας του έργου για την περιοχή το ψηφίζει. Ενώ ο κ.Θανάσης Μπαλασάς επισήμανε ότι η προγραμματική σύμβαση αποτελεί μία ευχή και πρόσθεσε ότι η στάση του δήμου Θερμαϊκού στη διαπραγμάτευση «ήταν ασθενέστατη».
Απαντώντας ο δήμαρχος Θερμαϊκού υπογράμμισε ότι σαν πρώτη αρχή η προγραμματική σύμβαση είναι πολύ καλή, καθώς θα πρέπει κάποτε να ξεκινήσει το έργο της θαλάσσιας συγκοινωνίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου