Με τα... θρυλικά καραβάκια, και σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν
γίνει στο παρελθόν, θα ενώνεται το κέντρο της Θεσσαλονίκης με τους Νέους
Επιβάτες, με μία γραμμή που θα καλύπτει απόσταση οκτώ ναυτικών μιλίων και θα
περιλαμβάνει πέντε στάσεις: πλατεία Ελευθερίας, Δημαρχείο, Μέγαρο Μουσικής,
Μαρίνα Αρετσούς, Νέοι Επιβάτες. H «Εγνατία Οδός ΑΕ» διερευνά το
ενδεχόμενο δημιουργίας και έκτης στάσης.
Η
θαλάσσια αστική συγκοινωνία προβλέπεται να λειτουργεί με επτά καραβάκια
(ταχύπλοα, πιθανώς καταμαράν), με μέγιστη ταχύτητα 20 έως 25 μίλια την ώρα,
χωρητικότητας 200 – 250 επιβατών το καθένα, εκ των οποίων τα έξι θα πλέουν στο
Θερμαϊκό και το έβδομο θα είναι εφεδρικό. Οπως υπολογίστηκε, για δρομολόγια τα
οποία θα έχουν συχνότητα 15 λεπτών και τιμή εισιτηρίου 2 ευρώ, η ημερήσια
επιβατική κίνηση θα είναι 15.000 επιβάτες και η ετήσια 5.400.000 επιβάτες. Ο
χρόνος διαδρομής για την απόσταση Νέοι Επιβάτες – Πλατεία Ελευθερίας εκτιμήθηκε
σε 40 λεπτά με ενδιάμεσες στάσεις και σε 20 λεπτά για τα εξπρές δρομολόγια.
Η
θαλάσσια συγκοινωνία, σύμφωνα με τα κλιματολογικά δεδομένα της περιοχής,
υπολογίστηκε ότι δε θα μπορεί να λειτουργεί 15 μέρες το έτος, λόγω δυσμενών καιρικών
συνθηκών, όταν δηλαδή θα πνέουν θυελλώδεις άνεμοι.
Η
ιδέα για τη δημιουργία της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης
γεννήθηκε το 1986 από τον Σπύρο Βούγια. Ακολούθησαν μελέτες για το έργο και το
1994 απευθύνθηκε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος σε επενδυτές για να το
αναλάβουν, όμως μέχρι σήμερα δεν κατάφερε να υλοποιηθεί.
Σήμερα
δίνεται εκ νέου ώθηση στο έργο, αφού με απόφαση του γ.γ. Δημοσίων Εργων,
Στράτου Σιμόπουλου, εγκρίθηκε η χρηματοδότηση των μελετών, τις οποίες θα
εκπονήσει η «Εγνατία Οδός ΑΕ».
O
δήμαρχος
Θερμαϊκού
Σχολιάζοντας την έγκριση
χρηματοδότησης των μελετών για να προωψθηθεί επιτέλους το έργο της θαλάσσιας
συγκοινωνίας, που θα έχει τεράστια ευεργετικά αποτελέσματα για τους κατοίκους
του δήμου Θερμαϊκού, ο δήμαρχος κ., Γιάννης Αλεξανδρής δήλωσε σχετικά:
«Η
υλοποίηση της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας θα συνδυάζει την αναψυχή, αλλά και
την εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής μας. Η χρηματοδότηση των μελετών για
τη Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης από το Ταμείο Συνοχής είναι η αρχή
του τέλους της ταλαιπωρίας χιλιάδων, κυρίως, εργαζομένων της περιοχής του Δήμου
Θερμαϊκού. Πρόκειται για την πιο μακρόπνοη επένδυση, που, κυριολεκτικά, θα
αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, παράλληλα με την ανάπτυξη που θα
γευθούν τομείς όπως η οικονομία, ο τουρισμός, ο αθλητισμός, η αλιεία…».
Πηγή: Αγγελιοφόρος της Κυριακής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.