Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

Ο Οργανισμός Τουρισμού θα κινήσει τα καραβάκια στο Θερμαϊκό;

Σε διεύρυνση της νομικής βάσης και των οικονομικών δυνατοτήτων του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης προκειμένου να είναι σε θέση να αναλάβει την πιλοτική λειτουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας, προσανατολίζεται η ηγεσία του, όπως αναφέρει ο Τάσος Τασιούλας σε ρεπορτάζ του στη Voria.gr.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Γιώργος Τσαμασλής, φέρεται αποφασισμένος να το παλέψει ώστε να δούμε καραβάκια (έστω και σε πιλοτική μορφή) στο Θερμαϊκό από την αρχή του ερχόμενου καλοκαιριού.
Στη χτεσινή συνεδρίαση του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης ελήφθη η συγκεκριμένη απόφαση για να τρέξει η υπόθεση και να αρχίσει άμεσα η διαδικασία για την πιλοτική λειτουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας. Σε άλλη περίπτωση υπάρχει ο κίνδυνος να μείνει η ιστορία στα… χαρτιά και στις προθέσεις, δεδομένου ότι υπάρχουν γραφειοκρατικά και διαδικαστικά ζητήματα (και μάλιστα πολλά) για να ξεπεραστούν.
Η διαδικασία, σύμφωνα με τον κ. Τσαμασλή, ξεκινά άμεσα για τη διεύρυνση της νομικής βάσης και των οικονομικών δυνατοτήτων και στο μεταξύ υπάρχει η δυνατότητα υποβολής και νέων προσφορών για τη λειτουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας. Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχουν ήδη τρεις προσφορές και ήδη γίνονται νέες συζητήσεις και με άλλους ενδιαφερόμενους πλοιοκτήτες.
Οι πλοιοκτήτες που κατέθεσαν προσφορές δεν είναι ανακοινώσιμοι, καθώς δεν έχουν περάσει ακόμη από αξιολόγηση, πλην όμως ένας εξ αυτών (η πιο σοβαρή περίπτωση), σύμφωνα με πληροφορίες, είναι Θεσσαλονικιός και είναι σε θέση να δρομολογήσει στην πιλοτική φάση τα δυο σκάφη που απαιτούνται για τη μεταφορά των επιβατών.
Ο κ. Τσαμασλής έχει γνώση των σημαντικών εμποδίων που υπάρχουν, κάνοντας αναφορά σε «νομικές, λογιστικές και οικονομικές δυσκολίες», όμως κάνει προσπάθεια και διαρκείς συνεννοήσεις για την επίλυση των ζητημάτων ώστε να λειτουργήσει πιλοτικά η θαλάσσια συγκοινωνία από τον ερχόμενο Μάιο.
Από τη στιγμή που ομόφωνα ο Οργανισμός Τουρισμού αποδέχτηκε να τρέξει την ιστορία με τα καραβάκια άρχισε ένας αγώνας δρόμου. Υπήρξε το θέμα των στάσεων και της επιβίβασης/αποβίβασης των επιβατών. Επιλέχθηκαν τρεις συγκεκριμένες στάσεις, που είναι αδειοδοτημένοι λιμενοβραχίονες και έτσι ξεπεράστηκε το ζήτημα. Απομένει να γίνουν τρία πρόχειρα στέγαστρα, τα οποία θα κληθούν να κατασκευάσουν οι τρεις οικείοι δήμοι. Οι τρεις στάσεις είναι στην πλατεία Ελευθερίας (στο χώρο του λιμανιού μπροστά από το Kitchen Bar), στην Καλαμαριά (είτε στο Καραμπουρνάκι, είτε στη μαρίνα Αρετσούς) και στους Νέους Επιβάτες.
Οι τρεις προσφορές που έχουν ήδη κατατεθεί πληρούν τις προδιαγραφές που έχει δώσει για τα σκάφη το Λιμεναρχείο, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, το αρμόδιο υπουργείο έχει ενημερώσει πως από τη στιγμή που θα υποβληθεί το αίτημα για την πιλοτική λειτουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας οι άδειες θα βγουν εντός 20 – 30 ημερών. Επίσης, το υπουργείο είναι αυτό που θα καθορίσει το ύψος του εισιτηρίου (υπολογίζεται στα 2 ευρώ) και το πρόγραμμα δρομολογίων.
Η διαδρομή θα διαρκεί περίπου 30 λεπτά (Θεσσαλονίκη – Νέοι Επιβάτες) και τα πλοία είναι δυναμικότητας 150 θέσεων. Τα δρομολόγια στην πιλοτική φάση θα γίνονται ανά μία ώρα. Για να είναι συμφέρον για τους πλοιοκτήτες το έργο της λειτουργίας θα πρέπει να έχουν έσοδα 1.000 ευρώ ημερησίως. Κι εδώ υπάρχει άλλο ένα αγκάθι, καθώς εφόσον υπάρχει πλεόνασμα, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, εφόσον υπάρχει όμως έλλειμμα, τότε το επιπλέον ποσό θα πρέπει να το καλύψει ο Οργανισμός Τουρισμού και θα πρέπει να γίνει διακανονισμός μέσω των ανταποδοτικών τελών της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Ζήτημα υπάρχει και με το ποιος θα κόβει τα εισιτήρια. Όλα αυτά γίνεται προσπάθεια να λυθούν το αμέσως επόμενο διάστημα.
Η πιλοτική λειτουργία δεν έχει σχέση με τη διαδικασία που τρέχει παράλληλα από την «Εγνατία Οδός ΑΕ» για την κανονική θαλάσσια συγκοινωνία με πέντε στάσεις και άλλες προδιαγραφές.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.