Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2014

Μάχη με το σκοτάδι, δίνουν οι ομάδες διάσωσης

Δραματικές ώρες ζουν από τα ξημερώματα οι 478 επιβαίνοντες στο Norman Atlantic, καθώς ξέσπασε πυρκαγιά εν πλω την ώρα που βρισκόταν ανοιχτά της Κέρκυρας. Οι πολύ κακές καιρικές συνθήκες έχουν κάνει σχεδόν αδύνατη την προσέγγιση στο πλοίο από τα άλλα που έσπευσαν για βοήθεια και περίπου στις 2 μ.μ. ξεκίνησε επιχείρηση διάσωσης με ελικόπτερα, καθώς τα συνεργεία δίνουν μάχη με το χρόνο για να προλάβουν πριν πέσει το σκοτάδι.

H φωτιά ξέσπασε ταυτόχρονα σε δύο τρία σημεία, ανέφερε πριν από λίγο ένας εκ των δισαθέντων του Νorman Atlantic.

Μιλώντας στο Mega o κ. Φώτης Τσαντακίδης είπε χαρακτηριστικά: «Ακούγαμε να σκάνε τα λάστιχα στα αυτοκίνητα, ακούγαμε εκρήξεις. Δεν υπήρξε συναγερμός Εμπαινε στις καμπίνες καπνός».
Αναφερόμενος στα όσα έγιναν στη λέμβο όπου μπήκε: «Μας έσβησε η μηχανή στη λέμβο και χτυπούσαμε πάνω στο καράβι. Ο καιρός ήταν πάρα πολύ κακός καιρός. Είχε σίγουρα 10 μποφόρ. Καταφέραμε να βρεθούμε στο πλάι του Spirit of Piraeus και ανεβήκαμε με σκάλα. Από τη λέμβο μας σώθηκαν όλοι. Μέσα ήταν και γυναίκες και παιδιά και ένας παπάς που έπεσε στη θάλασσα, αλλά τον έσωσαν».
Φόβοι για παγιδευμένους επιβάτες στο γκαράζ του πλοίου καθώς κοιμήθηκαν στα αυτοκίνητά τους, επειδή δεν επαρκούσαν οι καμπίνες

Συγκλονιστική μαρτυρία
«Δεν χτύπησε συναγερμός, μόνοι μας καταλάβαμε ότι κάτι δεν πάει καλά». Σοκαριστική είναι η μαρτυρία επιβάτιδας του Norman Atlantic που έχει ήδη μεταφερθεί σε παραπλέον πλοίο.
Ακολουθεί η σοκαριστική μαρτυρία της κυρίας Αθηνάς στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ: «Κατά τις 6 και μισή το πρωί νιώσαμε να έρχεται στην καμπίνα μια περίεργη μυρωδιά. Το καταλάβαμε μόνοι μας, δεν είχε χτύπησε συναγερμός. Ξυπνήσαμε από έναν περίεργο καπνό που έβγαζε το κλιματιστικό. Η καμπίνα μας ήταν στο έκτο κατάστρωμα. Ανοίξαμε την πόρτα της καμπίνας για να δούμε τι γίνεται και βλέπουμε πολύ καπνό. Το πάτωμα ήταν κόκκινο! Καιγόταν. Ο συναγερμός σήμανε πολύ αργότερα. Το πλήρωμα δεν μας βοήθησε. Ενώ προσπαθούσαμε να ανέβουμε τη σκάλα μας έδωσαν σωσίβια και μπήκαμε μέσα σε λέμβο. Μέσα στη λέμβο ήμασταν γύρω στα 40 με 50 άτομα, μέσα και μικρά παιδιά. Μέσα σε ένα τέταρτο είχαμε εγκαταλείψει το πλοίο. Επικρατούσε πανικός γιατί ο κόσμος δεν ήξερε τι συνέβαινε, δεν ήξερε πού να πάει. Το πλήρωμα προσπαθούσε να σβήσει τη φωτιά ενώ αυτή είχε φτάσει στο τέταρτο επίπεδο. Πατούσαμε σε φλεγόμενο έδαφος πριν μπούμε στη λέμβο. Ενώ απομακρυνόμασταν βλέπαμε το πλοίο να φλέγεται».
Η δραματική επιχείρηση διάσωσης
Ο δημοσιογράφος Αγγελος Μόσχοβας, βρίσκεται κοντά στο Norman Atlantic, επιβαίνοντας σε άλλο πλοίο που έχει σπεύσει για βοήθεια και περιγράφει καρέ-καρέ τα όσα βλέπει και τη δραματική επιχείρηση διάσωσης.
«Είμαι στο Europa Cruise των Μινωικών γραμμών, το οποίο στο δρομολόγιο από Ανκόνα προς Πάτρα έλαβε σήμα από το θάλαμο επιχειρήσεων να σπεύσει στη συγκεκριμένη περιοχή, ανοιχτά των Οθωνών, όπου κινδύνευε πλοίο με επιβάτες.

Ο καπετάνιος έδωσε εντολή να κατευθυνθεί αμέσως το πλοίο προς τα εκεί και από τα μεγάφωνα ανακοινώθηκε η αλλαγή πορείας, περίπου στις 7 το πρωί. Ενώ κατευθυνόμασταν στο σημείο, είδα τουλάχιστον 4-5 σωσίβιες λέμβους να πλέουν στη θάλασσα, αρκετά μακριά από το πλοίο, χωρίς να μπορώ να διακρίνω αν έχουν κόσμο μέσα τους καθώς είναι σκεπασμένες.
Λίγη ώρα αργότερα προσεγγίσαμε το Norman Atlantic. Το πλοίο φλεγόταν, ήταν γεμάτο καπνούς. Ο κόσμος ήταν στο τελευταίο κατάστρωμα, κρεμασμένος από τα παραπέτα και περίμενε να έρθει βοήθεια.
Την ώρα που φτάσαμε εμείς, ένα εμπορικό, το Spirit of Piraeus και σκάφος της ιταλικής ακτοφυλακής δίπλα στο φλεγόμενο πλοίο.
Με εντολή του καπετάνιου του Europa Cruise, το πλήρωμα έστειλε σωσίβια λέμβο χωρητικότητας 150 ατόμων για να προσπαθήσει να περισυλλέξει κάποιους από τους επιβαίνοντες, ενώ ταυτόχρονα δόθηκε εντολή να ετοιμαστούν καμπίνες, ζεστά ρούχα και ροφήματα για τους ανθρώπους που θα φιλοξενούνταν στο πλοίο.
Ομως στην περιοχή πνέουν άνεμοι εντάσεως 9-10 μποφόρ, ενώ οι συνθήκες είναι εξαιρετικά δύσκολες, με ψηλά κύματα και μειωμένη ορατότητα. Η σωστική λέμβος έκανε την προσπάθεια, αλλά δεν κατάφερε να προσεγγίσει το Norman Atlantic εξαιτίας της θαλασσοταραχής και επέστρεψε στο Europa Cruise.
Εγινε μία προσπάθεια να επιβιβαστεί το πλήρωμα από το χαμηλότερο κατάστρωμα, αλλά ήταν τέτοια η ένταση των ανέμων, που έμπαιναν νερά στο κήτος του πλοίου, με αποτέλεσμα να μην ευοδωθεί η προσπάθεια. Στη συνέχεια επιχείρησαν να ανεβάσουν τη λέμβο με γερανό, όπως και πάλι λόγω των ανέμων δεν κατέστη δυνατό.
Τελικά το πλήρωμα ανέβηκε με ανεμόσκαλες και σχοινιά και η βάρκα εγκαταλείφθηκε στη θάλασσα. Ανάμεσα στο πλήρωμα που έκανε την απόπειρα με τη σωσίβια λέμβο ήταν και ένας Ιταλός υποπλοίαρχος, ο οποίος επέστρεψε σε κατάσταση σοκ. Τον πήγαν με φορείο στο ιατρείο για τις πρώτες βοήθειες και εκείνος κλαίγοντας έλεγε ''Δεν μπορούμε να πλησιάσουμε. Δεν μπορούμε να σώσουμε αυτούς τους ανθρώπους''.

Περίπου στις 13.00 έφτασαν δύο ελικόπτερα, μετά από πολλές ώρες και περιπολούσαν πάνω από το πλοίο, ενώ τουλάχιστον 5-6 πλοία βρίσκονται αυτή την ώρα στην περιοχή, περιμένοντας οδηγίες από τις αρμόδιες ιταλικές αρχές που έχουν το πρόσταγμα στην επιχείρηση. Λίγο μετά τις 13:00, το πλοίο ακόμη φλέγεται και οι επιβάτες παραμένουν σε αυτό».