Σάββατο, 21 Απριλίου 2012

Προεκλογικά "μεγάλα έργα" που βγάζουν μάτι


Περιλαμβάνουν και τη θαλάσσια συγκοινωνία που βάλτωσε
Δύο εβδομάδες πριν τις εκλογές και τα «παπαγαλάκια» της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ-Ν.Δ. άρχισαν να διοχετεύουν και πάλι πληροφορίες για … μεγάλα έργα, ενώ μάλιστα υπόσχονται προεκλογικά ότι για τα επόμενα 10 χρόνια η Θεσσαλονίκη θα μετατραπεί σε εργοτάξιο «καθώς επιτέλους φαίνεται πως αρχίζουν να υλοποιούνται οι προσπάθειες για την αναβάθμιση της πόλης»!.

Σύμφωνα με τις προεκλογικές εξαγγελίες, σε 4 χρόνια από σήμερα θα λειτουργήσει η πρώτη γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, που θα συνδέει το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό με τα Ανατολικά της πόλης στην Νέα Ελβετία. Ενώ ο Ανισόπεδος Κόμβος Κ16 της Περιφερειακής «με την ολοκλήρωση του θα γίνει ένας υπέρ-κόμβος που μπορεί να συγκριθεί με τον αντίστοιχο κόμβο Κηφισού και Ποσειδώνος στην Αθήνα».

Νέα έργα
Σημαντικά έργα πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα στην πόλη. Έργα οδικά, μετρό και λιμενικά τα σημαντικότερα:
Η επέκταση του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της πόλης αφού πέρασε από τα ..40 κύματα και άλλαξε ανάδοχο περνά σε λίγες μέρες σε φάση κατασκευής. Πρόκειται για έργο που θα διπλασιάσει την δυνατότητα φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων και θα κάνει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ευθέως ανταγωνιστικό με άλλα σημαντικά λιμάνια της Μεσογείου.
Ανήμερα Κωνσταντίνου και Ελένης θα δοθούν οι οικονομικές προσφορές για την επέκταση του Μετρό από το σταθμό Πατρικίου στην Μίκρα, στην περιοχή της Καλαμαριά. Είναι ένα έργο 5χλμ με 5 σταθμούς, προϋπολογισμού 500εκ.ευρώ που θα μεγαλώσει κατά 50% την έκταση του Μετρό και θα του προσθέσει 80.000 επιβάτες καθημερινά. Θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο έργο μετά από εκείνο της βασικής γραμμής.
Αρχές του καλοκαιριού δημοπρατείται το μεγάλο έργο ανισοπεδοποίησης του δυτικού τμήματος της Περιφερειακής από την ΠΑΘΕ μέχρι την Ευκαρπία. Πρόκειται για ένα έργο τεράστιας σημασίας για το βασανισμένο κυκλοφοριακό της πόλης. Τα έργα αν όλα κυλήσουν ομαλά θα ξεκινήσουν το Φθινόπωρο με στόχο να ολοκληρωθούν το 2015 και να μετατρέψουν το δυτικό τμήμα της Περιφερειακής από «διαβολικό» σε «παραδεισένιο»
Ξεκινούν επίσης και τα σημαντικά περιβαλλοντικά έργα για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιαστικής ζώνης, από το Καλοχώρι  μέχρι τον Δήμο Θερμαϊκού, συνολικού προϋπολογισμού 180 εκ ευρώ με αρχή τα έργα στην Θέρμη.
Σε λίγες μέρες δημοπρατείται και το έργο ολοκλήρωσης της επέκτασης- αναβάθμισης του διαδρόμου προσαπογειώσεων του Αεροδρομίου που θα κάνει την Θεσσαλονίκη ..υπερατλαντική. Με την ολοκλήρωση των έργων το 2014 το Αεροδρόμιο Μακεδονία θα υποδέχεται αεροπλάνα από όλο τον κόσμο κάνοντας ελκυστικό τουριστικό προορισμό την Θεσσαλονίκη.

Μελλοντικά έργα
Τα έργα στην Θεσσαλονίκη πρόκειται να συνεχιστούν και τα επόμενα χρόνια με στόχο το 2020 η πόλη να έχει αλλάξει εντελώς πρόσωπο. Μερικά από τα έργα που πρόκειται να πάρουν σάρκα και οστά και να ξεκινήσουν να κατασκευάζονται από το 2013 έως το 2015 είναι:
-Αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του Ανατολικού τμήματος της Περιφερειακής από την Ευκαρπία έως τα Κωνσταντινουπολίτικα και αναβάθμιση του τμήματος μέχρι τον κόμβο Αεροδρομίου. Δημοπράτηση προβλέπεται τέλος του 2012.
-Βόρεια επέκταση του Μετρό από το σταθμό Δημοκρατίας μέχρι την Ευκαρπία με 6χλμ και 5 σταθμούς που θα μεγαλώσει το δίκτυο κατά 35% και θα προσθέσει άλλους 70.000 νέους επιβάτες. Η δημοπράτηση αναμένεται το 2014 αν έχει βρεθεί χρηματοδότηση.
-Ανάπτυξη της αστικής θαλάσσιας Συγκοινωνία από το λιμάνι Θεσσαλονίκης μέχρι την Περαία. Ένα φιλόδοξο σχέδιο που αν βρει οπαδούς θα κάνει την πόλη ευέλικτη και θα προσδώσει ένα άλλο αέρα στις μεταφορές της πόλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου