Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2012

Αγώνας για προσέλκυση τουριστών


Άνοιγμα στα Βαλκάνια, για την προσέλκυση τουριστών, από όλες τις τουριστικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος, προκειμένου να αναπληρώσουν τις απώλειες από τον περιορισμό στο ελάχιστο του εσωτερικού τουρισμού. Και στο πλαίσιο αυτό, δήμοι, τουριστικές επιχειρήσεις,  tour operators αλλά και μεμονωμένοι πολίτες κάνουν διαρκώς όλο και ποιο έντονη την παρουσία τους στις γειτονικές χώρες. Όλοι, εκτός από τους υπεύθυνους του δήμου Θερμαϊκού, οι οποίοι στο θέμα της προσέλκυσης τουριστών «περί άλλων τυρβάζουν».

Όπως δήλωσε, μιλώντας στην εφημερίδα «Μακεδονία» ο κ. Λεωνίδας Μουλαγανιός, ιδιοκτήτης κάμπινγκ στην Κασσάνδρα «Σε αντίθεση μ’ εμάς, το βιοτικό επίπεδο των πολιτών των συγκεκριμένων χωρών ανεβαίνει διαρκώς». Και προσθέτει «Προσπαθούμε, με την αρωγή του επιμελητηρίου, να παρευρισκόμαστε σ’ αυτές τις εκθέσεις και να ερχόμαστε σε άμεση επαφή με τους επισκέπτες. Παράλληλα, έχουμε τη δυνατότητα να προβάλλουμε συνολικά τη Βόρεια Ελλάδα και να καθησυχάζουμε τους ξένους, που έχουν σχηματίσει -λόγω των εξελίξεων- λανθασμένη εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί στην πατρίδα μας».
Οι αγορές των βαλκανικών χωρών, λόγω της εγγύτητάς τους, θεωρούνται πολύ σημαντικές: «Οι περισσότεροι τουρίστες από τις γειτονικές χώρες μπορούν να φθάσουν εδώ μεμονωμένα, με τα ΙΧ τους, μέσα σε μόλις λίγες ώρες. Αρκετοί, μάλιστα, μπορούν να έρχονται και για ολιγοήμερες διακοπές, για παράδειγμα τα Σαββατοκύριακα», εξηγεί ο συνιδιοκτήτης ενοικιαζόμενων δωματίων και beach bar, Γιώργος Πέτρου. «Επιπλέον, δεν πρέπει να παραβλέπουμε το γεγονός ότι πρόκειται για διεθνείς εκθέσεις, για τις οποίες ενημερώνονται και άνθρωποι που ασχολούνται με τον τουρισμό από χώρες της βόρειας και κεντρικής Ευρώπης. Σε καμία περίπτωση, λοιπόν, δεν μπορώ να πω ότι η ολιγοήμερη παρουσία μας σ’ αυτές δεν αποφέρει οφέλη».
«Η παρουσία των μικρών επιχειρήσεων στις βαλκανικές εκθέσεις δείχνει ότι δεν χρειάζεται να ξοδέψει κάποιος πολλά χρήματα, για να κάνει διακοπές στην Ελλάδα. Η χώρα μας δεν πρέπει να στοχεύει αποκλειστικά στους πελάτες των all-inclusive πεντάστερων ξενοδοχείων», υποστηρίζει από την πλευρά της η συνιδιοκτήτρια εστιατορίου και μίνι μάρκετ, Κατερίνα Μιχιτσοπούλου.

Πανταχού παρόντες οι Χαλκιδικιώτες
Τις προσπάθειες τουριστικής ανάδειξης του νομού στα Βαλκάνια συντονίζει το Επιμελητήριο Χαλκιδικής: «Η παρουσία μας τα τελευταία χρόνια σε όλες τις μεγάλες εκθέσεις έχει αποδώσει καρπούς. Φέτος, το μεγάλο στοίχημα για εμάς αποτελεί η αγορά της Τουρκίας. Στα περίπτερα που στήνουμε και στις εκδηλώσεις που διοργανώνουμε δίνουμε τη δυνατότητα στους έλληνες μικρομεσαίους επιχειρηματίες του τουρισμού να έρθουν σε επαφή με φορείς, με τους οποίους μπορούν να συνεργαστούν», τονίζει ο πρόεδρος του επιμελητηρίου, Γεώργιος Γκιλής.
Παράλληλα, όπως εξηγεί, «οι συμμετέχοντες ταξιδεύουν χωρίς ιδιαίτερο κόστος, αφού οι εκδρομές είναι επιδοτούμενες από το επιμελητήριο. Για την έκθεση του Βελιγραδίου, η οποία ανοίγει αύριο της πύλες της, θα αναχωρήσει λεωφορείο 58 θέσεων, το οποίο έχει ήδη γεμίσει. Ο οδικός τουρισμός είναι πολύ σημαντικός για τη Χαλκιδική, αφού πλέον αρκετές βαλκανικές χώρες είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης -άρα, η διέλευση των τουριστών από τα σύνορα γίνεται ταχύτατα. Θέλω πάντως να τονίσω ότι σε καμία περίπτωση δεν σνομπάρουμε τον εσωτερικό τουρισμό: η Χαλκιδική είναι ο δεύτερος πανελλαδικά νομός σ’ αυτόν τον τομέα, κάτι στο οποίο βασιζόμαστε και το οποίο δεν θέλουμε να απολέσουμε».
Έπειτα από την επιτυχημένη συμμετοχή τού νομού στις εκθέσεις της Κωνσταντινούπολης και της Σόφιας, πριν από μερικές ημέρες, επόμενα «στοιχήματα» αποτελούν η έκθεση του Βελιγραδίου, που ξεκινά αύριο και λήγει τη Δευτέρα, αλλά και η έκθεση ROMEXPO, στο Βουκουρέστι, από τις 15 έως τις 18 Μαρτίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου