Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2013

"Ανοίγει πανιά" η θαλάσσια αστική συγκοινωνία στο Θερμαϊκό


Από τα δημοτικά συμβούλια των τριών δήμων που εμπλέκονται στο θέμα της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας του Θερμαϊκού κόλπου, πρόκειται να εγκριθεί η υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, των δήμων Θεσσαλονίκης, Θερμαϊκού και Καλαμαριάς και της εταιρίας «Εγνατία Οδός ΑΕ».

Η αρχή έγινε με το δημοτικό συμβούλιο Καλαμαριάς όπου εγκρίθηκε η προγραμματική σύμβαση την περασμένη Δευτέρα, ακολουθεί ο δήμος Θερμαϊκού, όπου το θέμα θα συζητηθεί στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου αύριο Πέμπτη το απόγευμα, και ο κύκλος θα κλείσει με το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης την προσεχή Δευτέρα.
Πρόκειται στην ουσία για την παραχώρηση στην «Εγνατία Οδός ΑΕ» της αρμοδιότητας να καταθέσει τεχνικό δελτίο χρηματοδότησης των μελετών ωρίμανσης του έργου. Ετσι, αμέσως μετά την έγκριση της προγραμματικής αυτής σύμβασης και από τα δημοτικά συμβούλια της Καλαμαριάς (εγκρίθηκε την Δευτέρα) και του Θερμαϊκού (κάτι που θα γίνει αύριο), η «Εγνατία Οδός ΑΕ» θα μπορεί να αναζητήσει χρηματοδότηση, προφανώς μέσω ΕΣΠΑ.
Ο συνολικός προϋπολογισμός για την εκτέλεση του έργου, ανέρχεται κατ΄εκτίμηση στο ποσό των 8.210.000 ευρώ κλαι η χρηματοδότηση θα προέρχεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και ιδιαίτερα από το ΕΣΠΑ Κεντρικής Μακεδονίας 2007/2015
Πέντε στάσεις
Παράλληλα, αντί για τέσσερις στάσεις, το έργο που θα συνδέει την περιοχή της Περαίας και των Νέων Επιβατών με την πλατεία Ελευθερίας, τελικά θα περιλαμβάνει πέντε στάσεις, καθώς προστέθηκε μία στάση στο ύψος του δημαρχείου Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, η στάση της Περαίας τροποποιήθηκε και αντικαταστάθηκε με στάση στους Νέους Επιβάτες, για λόγους νομιμότητας. Ετσι, κατά μήκος της όλης διαδρομής θα υπάρχουν οι εξής στάσεις: στην πλατεία Ελευθερίας, στο δημαρχείο, στο Μέγαρο Μουσικής, στη μαρίνα Καλαμαριάς και στους Νέους Επιβάτες (στάση η οποία τροποποιήθηκε, για λόγους νομιμότητας, καθώς η σκάλα της Περαίας είναι χωρίς άδεια από την Πολεοδομία)
Προκειμένου να κατασκευαστούν οι πέντε στάσεις που απαιτούνται για την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών, θα δαπανηθεί ποσό 6.100.000. Από αυτά, θα απαιτηθούν από 1.350.000 ευρώ με ΦΠΑ για την κατασκευή των στάσεων στην πλατεία Ελευθερίας και το δημαρχείο Θεσσαλονίκης, 430.000 ευρώ για τη μαρίνα της Καλαμαριάς και από 1.480.000 ευρώ για τις στάσεις στο Ποσειδώνιο και τους Νέους Επιβάτες.
Ο διαγωνισμός προβλέπει επτά καραβάκια, χωρητικότητας 200 θέσεων το καθένα, εκ των οποίων τα έξι θα πλέουν στο Θερμαϊκό και το άλλο θα είναι αναπληρωματικό. Εκτιμάται ότι με τον τρόπο αυτό θα εξυπηρετούνται περίπου 15.000 επιβάτες τη μέρα!
Για τις άμεσες διοικητικές και τεχνικές ενέργειες που πρέπει να γίνουν προκειμένου να δρομολογηθεί το έργο της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στο Θερμαϊκό κόλπο, συγκροτείται επιτροπή διοικητικού και τεχνικού συντονισμού που θα αποτελείται από τον Γενικό Διευθυντή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Γιάντση, την πολιτικό μηχανικό-πειβαλλοντολόγο Δέσποινα Καραρήγα και τον οικονομολόγο, στέλεχος της ΜΟΔ, Χρυσόστομο Καλογήρου 

3 σχόλια:

  1. Σπύρο, απ' όσο ξέρω δεν έχει επιλεγεί ο τύπος της "στάσης" ούτε και του καταμαράν .... τα ποσά που αναφέρεις νομίζω πως ανταποκρίνονται στις προβλήτες και όχι και στις στάσεις .... τα καραβάκια τώρα καλό θα ήταν να ήταν και λίγο "πράσινα" .... φωτοβολταϊκά ... για να έχουν μικρότερα λειτουργικό κόστος και άρα το εισιτήριο να είναι το δυνατόν χαμηλό .... ένα τέτοιο καταμαράν θα κόστιζε σύμφωνα με την εταιρία κατασκευής 1 300 000 ευρώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. και ελπίζω της θέσεις των Κυβερνητών να τις Πάρουν ντόπιοι ΕΛΛΗΝΕΣ Ναυτικοί( απόφοιτοι ΑΕΝ πλοίαρχοι & Μηχανικοί)που μας μαστίζει ακόμα και εμάς η ανεργία και οχι Αιγύπτιοι με κυβερνητικό δίπλωμα(τουτέστιν ψαράδες) για λόγους 'αντιρατσιστικούς'...Με κανένα τρόπο δεν στηλιτεύω το επάγγελμα του ψαρά. Είναι θέμα προσόντων και αξιοκρατίας...
    Χρήστος Πετροπουλέας(Ανθυποπλοίαρχος ΕΝ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. και με τις υπολοιπες περιοχες τι θα γινει;υπαρχει σχεδιο για μελλοντικη προσθηκη στασεων ή οχι;χρονια τωρα ακουμε για τη θαλασσια συγκοινωνια και τωρα μας λενε οτι θα σταματαει μονο στους Ν,επιβατες!!Τωρα θυμηθηκαν οτι δεν εχει αδεια απο την πολεοδομια;Ελεος πια τοση κοροιδια φτανει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή