Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου 2013

Ι.Μαυρομάτης: "Χρειάζονται καλύτερη οργάνωση και σχέδιο για να πάει μπροστά ο δήμος Θερμαϊκού"


«Χρειάζεται καλύτερη οργάνωση και σχέδιο για να πάει ο τόπος μας μπροστά», διακήρυξε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο δήμο Θερμαϊκού κ. Γιάννης Μαυρομάτης, μιλώντας στη σημερινή εβδομαδιαία εκπομπή του δήμου, που μεταδίδεται κάθε Τετάρτη από το δημοτικό ραδιόφωνο FM-100,6

O πρώην δήμαρχος Μηχανιώνας, που όπως ανέφερε, ασχολείται από το 1994 με την τοπική αυτοδιοίκηση, υπηρετώντας την σε όλες τις βαθμίδες της, παρατήρησε ότι στις σημερινές συνθήκες είναι πολύ δύσκολο να είναι κανείς δήμαρχος. 
«Κανείς δεν μπορεί να πει ότι τα οικονομικά της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι ρόδινα. Από το 2009 έχει αρχίσει η μείωση των τακτικών εσόδων από το κράτος προς την αυτοδιοίκηση, μάλιστα με περικοπές του 30% και 33% και συνεχίζεται αυτό και μέχρι σήμερα. Όμως, και είναι αυτό βέβαιο, ότι ο δήμος μας δεν έχει αυτή τη στιγμή μία πορεία για την οποία θα ήμασταν όλοι χαρούμενοι. Έχουμε ένα σοβαρό πρόβλημα, που είναι η διοίκηση. Η καθημερινότητα του δήμου μας, είτε είναι στην καθαριότητα, είτε στον ηλεκτροφωτισμό, είτε στην ύδρευση, είτε στην οδοποιϊα, έχουμε πρόβλημα, καθώς οι πολίτες καθημερινά ή θα πέφτουν σε λακκούβες ή θα έχουν σβηστές λάμπες και θα τις πληρώνουν από την τσέπη τους ή θα πληρώνουν ακριβά δημοτικά τέλη χωρίς να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες που απολαμβάνουν άλλοι δημότες. Κι εδώ δεν επεμβαίνει το κράτος καθώς τα έσοδα είναι ανταποδοτικά».

"Δεν βρήκε το βηματισμό της η διοίκηση"
Για το θέμα αυτό ο κ. Μαυρομάτης είπε ότι ενώ τα ανταποδοτικά τέλη του δήμου είναι περίπου 6 εκατ. ευρώ, παρέχονται υπηρεσίες της τάξεως των 4,6 εκατ. ευρώ , με συνέπεια να παρουσιάζει η υπηρεσία καθαριότητας ένα πλεόνασμα 1,4 εκατ. ευρώ
«Δεν μπορεί να είναι κανείς επιεικής με μία διοίκηση όταν σ΄αυτά τα δύο χρόνια που πέρασαν δεν έχει βρει βηματισμό στην καθημερινότητα. Δεν είναι δικαιολογία να πει κάποιος «δεν έχουμε πετρέλαιο, δεν έχουμε προσωπικό», υπογράμμισε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης.
Συνεχίζοντας, επέκρινε τη διοίκηση για τις αυξήσεις στα δημοτικά τέλη, καθώς ενώ είχε υποσχεθεί ότι δεν θα επιβάλει καμία αύξηση, οι αυξήσεις στον πρώην δήμο Θερμαϊκού έφτασαν στο 42%. Ενώ ακόμη την κατηγόρησε ότι εφαρμόζει ένα συγκεντρωτικό μοντέλο διοίκησης, απαξιώνοντας τα Τοπικά Συμβούλια στα οκτώ δημοτικά διαμερίσματα του δήμου. «Υπάρχουν σαράντα τοπικοί σύμβουλοι που δεν συνεδριάζουν καθώς η μόνη τους αρμοδιότητα είναι τα μουσικά όργανα», είπε.
Σε άλλο σημείο ο κ. Μαυρομάτης επισήμανε ότι δεν δημιουργήθηκε ένα επιτελικό γραφείο στο δήμο που να συντονίζει την καθαριότητα και ανέφερε το παράδειγμα του δήμου Καλαμαριάς, όπου αν και υπάρχει μεγαλύτερος αριθμός κατοίκων και πολλαπλάσιος αριθμός μηχανημάτων και αυτοκινήτων, ένας μόνο υπάλληλος συντονίζει την υπηρεσία καθαριότητας.

Θαλάσσια συγκοινωνία και Διεθνές Πανεπιστήμιο
Μιλώντας για τη θαλάσσια συγκοινωνία, ο πρώην δήμαρχος Μηχανιώνας παρατήρησε ότι ο δήμος Θερμαϊκού θα πρέπει να πρωτοστατήσει για τη δημιουργία της, επισημαίνοντας ότι είμαστε η μοναδική ίσως χώρα στον κόσμο που δεν αξιοποιεί τον κόλπο της Θεσσαλονίκης για να ενώσει ακτοπλοϊκά το κέντρο της με την ανατολική και τη δυτική πλευρά. Ενώ παράλληλα υπογράμμισε ότι παρέχεται στην περιοχή η «Χρυσή ευκαιρία», όπως είπε για την ανάπτυξή της, τώρα που λόγω της κρίσης μειώθηκαν οι επισκέψεις των Θεσσαλονικέων στη Χαλκιδική.   
Αναφέρθηκε ακόμη ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο θέμα του Διεθνούς Πανεπιστημίου, λέγοντας ότι οργανωμένα συμφέροντα θέλουν να γίνει αλλού η μετακίνησή του και ενημέρωσε ότι υπάρχουν δεσμευμένα 8,5 εκατ. ευρώ για την αγορά κτιρίων για το Διεθνές Πανεπιστήμιο. Εάν προχωρήσει η κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων στην περιοχή του Αγγελοχωρίου θα απαιτηθούν μόνο 2 εκατ. κι έτσι το κράτος θα επωφεληθεί από τα υπόλοιπα 6,5 εκατ, σημείωσε.
Τέλος ο κ. Μαυρομάτης δήλωσε ότι χρειάζεται η Τουριστική Επιχείρηση Θερμαϊκού σαν ένα εργαλείο για την αποφυγή της γραφειοκρατίας, παρατήρησε όμως ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος στην αρχή, ενώ καταλήγοντας ζήτησε την επαναλειτουργία της δημοτικής συγκοινωνίας, όπως αυτή υπήρχε στον πρώην δήμο Μηχανιώνας και μάλιστα με νόμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου