Σάββατο, 7 Οκτωβρίου 2017

Το θρυλικό καταδρομικό Αβέρωφ στη Θεσσαλονίκη!

Στην είσοδο του λιμένα της Θεσσαλονίκης βρίσκεται το θρυλικό θωρηκτό Αβέρωφ, το οποίο συνοδεύουν 5 ρυμουλκά και 2 σκάφη του λιμενικού, ενώ πλήθος κόσμου έχει συγκεντρωθεί για να παρακολουθήσει τον κατάπλου. Μετά από πολλές δεκαετίες το ιστορικότερο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού πλέει μακριά από την μόνιμη θέση ελλιμενισμού του στην μαρίνα Φλοίσβου στο Τροκαντερό.

Στη Θεσσαλονίκη θα παραμείνει για έναν μήνα.
Σκοπός του ταξιδιού του «Θωρηκτού της νίκης» να βρεθεί κοντά στους κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να το επισκεφθούν και να γνωρίσουν από κοντά το ένδοξο πλοίο το οποίο συνέδεσε άρρηκτα το όνομά του με τη διαμόρφωση της νεότερης ελληνικής ιστορίας.
Το πλοίο μουσείο «μεταφέρει» την ιστορία δύο Παγκοσμίων Πολέμων αλλά και τον ιδιαίτερο και καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισε κατά την περίοδο των Βαλκανικών Πολέμων.
Το θωρακισμένο καταδρομικό «Γεώργιος Αβέρωφ» είναι ιστορικό πλοίο της νεότερης Ελλάδας. Παρά το γεγονός ότι αναφέρεται ως θωρηκτό, είναι θωρακισμένο καταδρομικό, κλάσης ΠΙΖΑ (ήταν ακριβές αντίγραφο του ιταλικού θωρακισμένου καταδρομικού «Pisa» που είχε ναυπηγηθεί το 1907 με βάση σχέδιο του ναυπηγού Ιωσήφ Ορλάντο), το οποίο ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία του Ορλάντο, στο Λιβόρνο της Ιταλίας την περίοδο 1908-1911, και εντάχθηκε στο τότε Ελληνικό Βασιλικό Ναυτικό.
Η τότε κυβέρνηση του Κυριακούλη Μαυρομιχάλη, δαπάνησε 23.650.000 δρχ. για την απόκτησή του. Τα 8.000.000 χρυσές δρχ. προέρχονταν από το 20% της συνολικής κληρονομιάς του Γεωργίου Αβέρωφ, που παραχώρησε με τη διαθήκη του στο Ταμείο Εθνικού Στόλου το 1899 (χρονολογία δημοσίευσης της διαθήκης), στην οποία όριζε ότι το ποσό αυτό διατίθεται για την ναυπήγηση πολεμικού πλοίου που θα φέρει το όνομά του και θα χρησιμοποιείται ως Εκπαιδευτικό πλοίο και «Σχολή Ναυτικών Δοκίμων». Το υπόλοιπο ποσό (15.650.000 χρυσές δραχμές) καλύφθηκε από το Ταμείο Εθνικού Στόλου.
Πρόκειται για το μοναδικό δείγμα του τύπου (θωρακισμένο καταδρομικό) που διατηρείται στον κόσμο ως σήμερα.


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου