Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2013

Μειώνονται τα χρέη του δήμου Θερμαϊκού

Σε ασφυξία ο δήμος με μειωμένους κατά 65% τους πόρους
Μειώνονται τα χρέη του δήμου Θερμαϊκού, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο αντιδήμαρχος Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών κ. Χρήστος Βογιατζής στην απολογιστική συνέλευση για τα πεπραγμένα του δήμου, που έγινε το βράδυ της Τετάρτης στο «Ξένιος Ήλιος» της Περαίας. Ενώ υπογράμμισε την οικονομική ασφυξία στην οποία έχει περιέλθει η αυτοδιοίκηση με την περικοπή κατά 65% της κρατικής επιχορήγησης προς τους ΟΤΑ.

Όπως είπε, οι υποχρεώσεις σε προμηθευτές και δάνεια, που ξεπερνούσαν τα 16.500.000 €  όταν ανέλαβε 1/1/2011 η σημερινή διοίκηση, σήμερα μειώθηκαν στα  11.600.000€, καθώς αποπληρώθηκαν, χωρίς να δανειστεό ο δήμος ούτε ένα ευρώ, 3.000.000€ για το έτος 2011 και 1.900.000€ για το έτος 2012.
Ακόμη, πολλά έργα που εκτελέστηκαν το 2010, ουσιαστικά είναι έργα της σημερινής διοίκησης αφού αποπληρώνονται από τον προϋπολογισμό του 2011, 2012 και 2013.
Σχετικά με την οικονομική διαχείριση του 2012, ο κ. Χρήστος Βογιατζής είπε ότι αυτή έγινε στηριζόμενη στις θεμελιώδεις γενικές αρχές που διέπουν την απόλυτη διαφάνεια, τον έλεγχο και σεβασμό μέχρι και για το τελευταίο ευρώ των δημοσίων χρημάτων και την ίση και δίκαιη μεταχείριση όλων των πολιτών. «Βασικός στόχος της οικονομικής πολιτικής είναι η προσπάθεια του νοικοκυρέματος μετά τη συνένωσηη διεκδίκηση και αξιοποίηση στο μέγιστο δυνατό βαθμό διαθέσιμων πόρων για την πραγματοποίηση επενδύσεων, και η εξασφάλιση των αμοιβών των εργαζομένων στο Δήμο και στα νομικά πρόσωπα, αναγνωρίζοντας την προσφορά τους και το σημαντικό ρόλο τους στη λειτουργία των υπηρεσιών», πρόσθεσε.
Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών τόνισε επίσης ότι παρ’ όλη τη δύσκολη οικονομική κατάσταση, οι διοικητικές υπηρεσίες λειτούργησαν στο Δήμο χωρίς καμία αλλαγή σε βάρος των δημοτών, δηλαδή οι δημότες εξυπηρετούνται στις έδρες των τριών πρώην δήμων σε όλα τα αντικείμενα χωρίς να χρειάζεται να μεταβούν στην έδρα του δήμου όπως συνέβη σε πολλούς άλλους δήμους όπου έκλεισαν όλες οι υπηρεσίες πλην των εδρών των δήμων. Ο Καλλικρατικός νόμος  δεν λέει πουθενά ότι πρέπει να παραμείνουν οι υπηρεσίες στους πρώην Δήμους.
Επίσης ανέφερε ότι μέσα στο 2012, ο δήμος κατάφερε να εντάξει και πάλι στο ΕΣΠΑ τις δομές των παιδικών σταθμών Μηχανιώνας και Επανομής βοηθώντας περισσότερες από 45 οικογένειες στην Μηχανιώνα και 30 στην Επανομή χωρίς κανένα κόστος να φιλοξενούν τα παιδιά τους στους παιδικούς σταθμούς.  Ακόμη εντάχθηκαν το νέο Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης  Παιδιών της Επανομής και το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών της Μηχανιώνας. Η ένταξη των παραπάνω δομών αλλά και των τριών προγραμμάτων Βοήθειας στο σπίτι αύξησε τα έσοδα των νομικών προσώπων με αποτέλεσμα να μειωθούν οι δαπάνες του δήμου προς αυτά.
Σχετικά με την κατάσταση των εσόδων και εξόδων, ο κ. Χρ. Βογιατζής παρουσίασε τον ακόλουθο πίνακα.





ΕΣΟΔΑ
ΕΞΟΔΑ
Τακτικά                            
Δαπάνες                         
14.697.938,18 €
20.224.432,61 €
Έκτακτα                            
Αποθεματικό                    
3.106.221,00 €
2.843.461,19 €
Εισπράξεις υπέρ Δήμου και τρίτων

2.284.986,14 €

Χρημ. υπόλοιπο                  

2.978.748,48 €

ΣΥΝΟΛΟ                           
ΣΥΝΟΛΟ                          
23.067.893,80€
23.067.893,80€

Ο κ. Χρ. Βογιατζής σημείωσε τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο δήμος, καθώς οι ΚΑΠ είναι μειωμένοι κατά 65%, από τη δε ΣΑΤΑ που προορίζεται για έργα του δήμου έως 31/12/2012 δεν έχει δοθεί ούτε ένα ευρώ.
«Βρισκόμαστε όλοι οι δήμοι σε μια κατάσταση πλησίον της οικονομικής κατάρρευσης και δεν γνωρίζουμε αν θα μπορέσουμε στο εγγύς μέλλον να λειτουργήσουμε. Με περικοπές πόρων άνω των 65% οδηγούμαστε σε οικονομική ασφυξία. Αν αυτή η λογική υπήρχε σε όλους τους φορείς της γενικής κυβέρνησης θα είχαμε προ πολλού πρωτογενές πλεόνασμα», επισήμανε.
Καταλήγοντας ο αντιδήμαρχος Οικονομικών τόνισε ότι δεδομένης της ιδιαίτερα δύσκολης αυτής συγκυρίας, η διοίκηση του Δήμου Θερμαϊκού προσπαθεί - και νομίζω ότι το καταφέρνει σε μεγάλο βαθμό – να διατηρήσει τα οικονομικά του δήμου σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο από την άποψη της τάξης και του ελέγχου. Η προσπάθεια αυτή βασίζεται σε τέσσερις άξονες της πολιτικής της διοίκησης, οι οποίοι αφορούν ειδικότερα στα εξής:
• Περιστολή δαπανών, όπου αυτό μπορεί να γίνει χωρίς βέβαια να διακυβεύεται η λειτουργία των υπηρεσιών και η παροχή των υπηρεσιών προς τους κατοίκους του δήμου μας.
• Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του δήμου μέσα από την εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού ώστε να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στον τομέα αυτό.
• Αξιοποίηση με κάθε τρόπο των εκάστοτε διαθέσιμων προγραμμάτων και χρηματοδοτικών μέσων (πχ ΕΣΠΑ, ευρωπαϊκά προγράμματα) ώστε να χρηματοδοτηθούν σημαντικά έργα για το δήμο μας.
• Είσπραξη παλαιών ληξιπρόθεσμων οφειλών.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου