Τρίτη, 9 Απριλίου 2013

Ξεμπλοκάρεται επιτέλους η θαλάσσια συγκοινωνία;


Η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης, η οποία συνεδρίασε σήμερα, αποφάσισε κατά πλειοψηφία να συνάψει προγραμματική σύμβαση με την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» για το έργο «Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία Θεσσαλονίκης: Εκπόνηση Μελετών – Εκδοση Αδειοδοτήσεων και Κατασκευή των Τεχνικών Υποδομών Πέντε Προβλήτων – Στάσεων».

Ήδη, ανάλογες αποφάσεις έχουν πάρει και τα δημοτικά συμβούλια των δήμων  Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού.
Ετσι, η Εγνατία Οδός θα αναλάβει το σχεδιασμό του έργου, αλλά και το ξεμπλοκάρισμα του επιλύοντας όλα τα γραφειοκρατικά ζητήματα, με κυρίαρχο την παραχώρηση των χώρων όπου πρέπει να κατασκευαστούν οι στάσεις της θαλάσσιας συγκοινωνίας στους δήμους. Οι χώροι αυτοί ανήκουν σήμερα στην Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου και στο ΤΑΙΠΕΔ, ενώ ο χώρος όπου προβλέπεται να κατασκευαστεί στάση στα όρια του δήμου Θερμαϊκού, ανήκει στο Λιμενικό Ταμείο.
«Τα καραβάκια δεν είναι μόνον ένα έργο το οποίο θέλουν οι Θεσσαλονικείς, αλλά κι ένα έργο το οποίο θα συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη του Θερμαϊκού», ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Γιώργος Τσαμασλής.
Με τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία θα ενώνεται το κέντρο της Θεσσαλονίκης με τους Νέους Επιβάτες, με μία γραμμή που θα καλύπτει απόσταση οκτώ ναυτικών μιλίων και θα περιλαμβάνει πέντε στάσεις: πλατεία Ελευθερίας, Δημαρχείο, Μέγαρο Μουσικής, Μαρίνα Αρετσούς, Νέοι Επιβάτες. Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία προβλέπεται να λειτουργεί με επτά καραβάκια (ταχύπλοα καταμαράν), χωρητικότητας 200 – 250 επιβατών το καθένα, εκ των οποίων τα έξι θα πλέουν στο Θερμαϊκό και το έβδομο θα είναι εφεδρικό. Οπως υπολογίστηκε, για δρομολόγια τα οποία θα έχουν συχνότητα 15 λεπτών και τιμή εισιτηρίου 2 ευρώ, η ημερήσια επιβατική κίνηση θα είναι 15.000 επιβάτες και η ετήσια 5.400.000 επιβάτες. Ο χρόνος διαδρομής για την απόσταση Νέοι Επιβάτες – Πλατεία Ελευθερίας εκτιμήθηκε σε 40 λεπτά με ενδιάμεσες στάσεις και σε 20 λεπτά για τα εξπρές δρομολόγια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου