Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

Δίνει χρήματα το υπουργείο Μεταφορών στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ

Ένα μήνα δεδουλευμένων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ θα καταβάλει το υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών αναζητώντας άμεση λύση, προκειμένου τα χρήματα να μην δεσμευτούν λόγω των φορολογικών και άλλων εκκρεμοτήτων του ΟΑΣΘ και να δοθούν στους εργαζόμενους.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΥΠΟΜΕΔΙ, θα κατατεθούν 2.000.000 εκ. ευρώ από το Υπουργείο Παιδείας και 1.000.000 εκ. ευρώ από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ενώ ταυτόχρονα καλεί φορείς της Θεσσαλονίκης (Περιφερειάρχη, δημάρχους) να καταθέσουν προτάσεις για την οριστική επίλυση του προβλήματος.
Επίσης, δόθηκε εντολή στο ΣΕΕΥΜΕ, (Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Υπουργείου Μεταφορών Επικοινωνιών), μετά την εκταμίευση του ποσού, να ελεγχθεί, ότι όλα τα χρήματα κατατέθηκαν στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, προκειμένου να καταβληθεί το ποσό του δεύτερου μήνα δεδουλευμένων και να αποδοθούν στα αρμόδια Υπουργεία οι μισθοδοσίες των εργαζομένων του ΟΑΣΘ.
Σε ότι αφορά, τα " απαράδεκτα αιτήματα του ΟΑΣΘ για δήθεν οφειλές", τα οποία αναφέρονται σε επιστολή απάντησης προς τον υπουργό Μεταφορών, το υπουργείο υποστηρίζει πως ο Οργανισμός διεκδικεί "χωρίς επαρκή τεκμηρίωση" το δημόσιο σχεδόν 134 εκατομμύρια ευρώ, "δείχνοντας και τον πραγματικό στόχο όσων διαδραματίζονται".
Αναλυτικά, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου, διεκδικούν:
"Ποσό ύψους 17.734.901,62 εκ. ευρώ, από το Υπουργείο Παιδείας ‘Έρευνας και Θρησκευμάτων, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση
Ποσό ύψους 9.457.885,12 εκ. ευρώ, από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση
Ποσό ύψους 3.367.847,93 εκ. ευρώ, από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση
Ποσό ύψους 1.493.925,17 εκ. ευρώ, από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση, ως εξόφληση για το 2014
Ποσό ύψους 17.198.657,71 εκ. ευρώ, με δικούς τους υπολογισμούς ως Φ.Π.Α.
Ποσό ύψους 50.000.000 εκ. ευρώ, πάντα χωρίς στοιχεία, για τη δήθεν ελεύθερη μετακίνηση ανέργων
Ποσό ύψους 15.655.952, 98 εκ. ευρώ, για το 2014, ως εκκρεμότητα της γνωστής διαδικασίας διαιτησίας του ΟΑΣΘ
Αναφέρει, επίσης, ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2017 οφείλει το Ελληνικό Δημόσιο 19.079.520,19 εκ ευρώ.
Συνολικά διεκδικεί, με την ευκαιρία του προβλήματος καταβολής των δεδουλευμένων των εργαζομένων, 133.988.690,72 εκ. ευρώ".
Σύμφωνα με την πάγια τακτική του ΟΑΣΘ, συνεχίζει η ανακοίνωση - απάντηση του ΥΠΟΜΕΔΙ, τα χρήματα αυτά θα διεκδικηθούν μέσω διαιτησίας, όπως γίνεται από το 1957, και θα τα πληρώσει ο ελληνικός λαός.
Μας υπενθυμίζουν ότι μάς έστειλαν τον λογαριασμό μισθοδοσίας της Εθνικής Τράπεζας, για να καταβάλουμε εκεί ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ τα χρωστούμενα δεδουλευμένα του ΟΑΣΘ. Και όχι του υπουργείου.
Αρνείται να εκδόσει εγγυητική επιστολή, για να λάβει ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ όλα τα δεδουλευμένα
Αρνείται να δώσει κατάσταση μισθοδοσίας για τον εκ των υστέρων έλεγχο, για τον ένα μήνα χρωστούμενων δεδουλευμένων του ΟΑΣΘ, προκειμένου να καταβληθεί και ο δεύτερος.
Σημειώνουμε ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση και τους ισχύοντες νόμους, οι προκαταβολικές μηνιαίες δόσεις χωρίς διασφαλίσεις είναι παράνομες. Το γνωρίζει και η διοίκηση του ΟΑΣΘ και ο Πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων.
Σημειώνουμε επίσης ότι στις μηνιαίες καταβολές του ελληνικού δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ εμπεριέχεται το κέρδος των μετόχων.
Ολοι μπορούν να βγάλουν τα συμπεράσματά τους και για τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και για τους εκπροσώπους των εργαζομένων του ΟΑΣΘ".
Τέλος, το υπουργείο καλεί εντός της εβδομάδας (έπειτα από συνεννόηση εντός της ημέρας) τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και τους Δημάρχους του μητροπολιτικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, να καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις, στο πλαίσιο της νομιμότητας, για την επίλυση του προβλήματος μη καταβολής των δεδουλευμένων των εργαζομένων από τον ΟΑΣΘ καθώς και τις προτάσεις τους για την οριστική επίλυση του προβλήματος των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
"Ας πάρουν όλοι τις δικές τους ευθύνες για τη συνέχιση ή μη 60 χρόνων εκβιασμού του λαού της Θεσσαλονίκης και τη κατασπατάληση των χρημάτων του ελληνικού λαού" καταλήγει η ανακοίνωση του ΥΠΟΜΕΔΙ.
ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης: Δημόσιος φορέας αστικών συγκοινωνιών, η απάντηση στους εκβιασμούς του ΟΑΣΘ
Για 12η μέρα συνεχίζεται η ταλαιπωρία και η ομηρία των Θεσσαλονικέων από την απουσία λεωφορείων στους δρόμους της πόλης. Κι αυτό εξαιτίας της συνεχιζόμενης επίσχεσης εργασίας που έχει κηρύξει το εργοδοτικό σωματείο του ΟΑΣΘ ζητώντας τα δεδουλευμένα, όχι όμως από τη διοίκηση του κρατικοδίαιτου οργανισμού αλλά από το κράτος.
Η συμπαιγνία των μετόχων, της διοίκησης και του σωματείου του ΟΑΣΘ με θύμα το λαό της Θεσσαλονίκης δεν μπορεί να συνεχιστεί. Η διοίκηση οφείλει να φανεί συνεπής στις υποχρεώσεις της απέναντι στους εργαζόμενους και απέναντι στο επιβατικό κοινό. Αυτό σημαίνει πως αφενός πρέπει να εξοφληθούν άμεσα οι εργαζόμενοι αφετέρου να σταματήσει η συνεχής υποβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών που έχει ως αποτέλεσμα την καθημερινή ταλαιπωρία των πολιτών εξαιτίας της παλαιότητας των λεωφορείων και της μείωσης των δρομολογίων.
Επισημαίνουμε πως με μεγάλη ευκολία απορρίπτονται από το σωματείο εργαζομένων, οι προτάσεις του υπουργείου που είναι πρόθυμο να προκαταβάλει τις υποχρεώσεις της Πολιτείας ζητώντας ταυτόχρονα και τη διασφάλιση πως τα χρήματα θα χρησιμοποιηθούν για την εξόφληση των εργαζομένων. Κανείς δεν απαντά στους ταλαιπωρημένους Θεσσαλονικείς πως γίνεται οι μέτοχοι του ζημιογόνου οργανισμού να λαμβάνουν κανονικά τα μερίσματά τους, ενώ οι εργαζόμενοι μένουν απλήρωτοι. Κανείς δε μιλά για τις αμαρτωλές συμβάσεις που έχουν υπογράψει οι προηγούμενες κυβερνήσεις με τον ΟΑΣΘ, οι οποίες ταλανίζουν τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης.
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, η διοίκηση του ΟΑΣΘ, χωρίς ντροπή, σχεδιάζει αύξηση της κάρτας μηνιαίων διαδρομών από 30 σε 48 ευρώ.

Θεωρούμε πως το θέμα πλέον έχει ωριμάσει και πως η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει άμεσα στη δημιουργία ενός δημόσιου φορέα ο οποίος θα διαχειριστεί την αστική συγκοινωνία, τα λεωφορεία σήμερα, το μετρό και τη θαλάσσια συγκοινωνία στο άμεσο μέλλον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.