Παρασκευή, 15 Ιανουαρίου 2016

Ν. Φίλης: Διορισμός 20.000 εκπαιδευτικών στην τριετία

Aπό το 2016 θα επανέλθουν σταδιακά οι μόνιμοι διορισμοί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ενώ θα υπάρξει ο διορισμός 20.000 εκπαιδευτικών την επόμενη τριετία, προαναγγέλει σε συνέντευξή του στο «Έθνος», ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης. Επισημαίνοντας παράλληλα την ανάγκη να αναζητηθεί η μεγαλύτερη δυνατή πολιτική και κοινωνική συναίνεση, ώστε η Εκπαίδευση να αποδειχθεί οργανικό στοιχείο της ανάπτυξης.

Αναφερόμενος στο θέμα του προσωπικού της Εκπαίδευσης ο υπουργός, μεταξύ άλλων, τονίζει: «Η αντιμετώπιση των αναγκών σε προσωπικό, στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση γίνεται εδώ και χρόνια με τις προσλήψεις αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ. Στο καθεστώς των αναπληρωτών στηρίζονται σχεδόν αποκλειστικά οι διορισμοί πολλών ειδικοτήτων.
Η έλλειψη μόνιμου προσωπικού δυσχεραίνει τον προγραμματισμό, προκειμένου τα σχολεία να αρχίζουν στην ώρα τους. Η καταχρηστική προσφυγή στα ΕΣΠΑ για προσωρινούς διορισμούς προκαλεί και άλλες στρεβλώσεις, καθώς η κοινοτική χρηματοδότηση αφορά αναπτυξιακές δράσεις και όχι την υποκατάσταση του τακτικού προϋπολογισμού».
Η κίνηση αυτή ανταποκρίνεται στην ανάγκη υποστήριξης της αξιοπιστίας της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά συνιστά και έμπρακτο δείγμα μιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων και την ανάσχεση της αιμορραγίας με τους νέους επιστήμονες (drain brain). Ειδικότερα προβλέπονται, αρχής γενομένης από το 2016, προσλήψεις χιλιάδων μεταδιδακτορούχων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και την έρευνα.
• Η στελέχωση της Εκπαίδευσης προϋποθέτει σταδιακή αύξηση των δημοσίων κονδυλίων, που την τελευταία πενταετία έχουν μειωθεί κατά 35%. Η αύξηση θα έχει ως στόχο τη μεσοπρόθεσμη σύγκλιση των δημοσίων δαπανών με τον μέσο όρο της ΕΕ.
• Η χρηματοδότηση της Εκπαίδευσης θα εξυπηρετήσει μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες, που συζητούνται και θα αποφασιστούν στο πλαίσιο του πραγματοποιούμενου εθνικού-κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία. Η δημοκρατική ρύθμιση μεγάλων θεμάτων, όπως οι μεταπτυχιακές σπουδές, η τεχνική εκπαίδευση, ο αυτόνομος μορφωτικός ρόλος του λυκείου και η αναμόρφωση-επέκταση του ολοήμερου δημοτικού σχολείου παντού, όλες αυτές οι μεταρρυθμίσεις που σε βάθος χρόνου θα δώσουν σάρκα και οστά στη δημοκρατική αξίωση για 14χρονη Υποχρεωτική Εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένης της προσχολικής.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου