Τετάρτη 27 Ιουλίου 2011

Προσοχή: Ασυνείδητοι πρατηριούχοι νοθεύουν τη βενζίνη με αιθανόλη

Βενζίνη νοθευμένη με μεγάλες ποσότητες αιθανόλης, του φτηνού βιολογικού καυσίμου που χρησιμοποιείται ως υποκατάστατο της αμόλυβδης, πωλούν σε ανυποψίαστους πελάτες διάφορα πρατήρια της χώρας, όπως καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους τα μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).


Οι βενζινοπώλες κάνουν λόγο για «κοινό μυστικό» τονίζοντας ότι ορισμένοι πρατηριούχοι νοθεύουν την αμόλυβδη με αιθανόλη σε ποσοστά που ξεπερνούν το 20% με αποτέλεσμα να προκαλούνται σοβαρές ζημιές στους κινητήρες των οχημάτων.
«Η αιθανόλη αποτελεί ένα νέο βιοκαύσιμο, το οποίο σύμφωνα με οδηγίες της ΕΕ πρέπει να αναμειγνύεται σε πολύ μικρές ποσότητες με την αμόλυβδη βενζίνη. Ωστόσο, ορισμένα πρατήρια χρησιμοποιούν κατά κόρον την αιθανόλη επειδή είναι φτηνότερη και άρα τους εξασφαλίζει μεγαλύτερο κέρδος», δήλωσε στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος» ο πρώην πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων, Δημήτρης Μακρυβέλλιος.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα περιστατικά ανάμειξης των δύο καυσίμων στα διυλιστήρια ή κατά τη μεταφορά τους στο πρατήριο δημιούργησαν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού προκαλώντας τις έντονες διαμαρτυρίες των νόμιμων βενζινοπωλών.
«Αυτό δε σημαίνει, βέβαια, ότι όλοι όσοι πωλούν βενζίνη σε χαμηλές τιμές είναι παράνομοι», διευκρίνισε σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει καταγγελίες στην Ομοσπονδία για αντίστοιχα περιστατικά νοθείας σε πρατήρια της Βόρειας Ελλάδας.
Αγνοια για τυχόν δράση των συγκεκριμένων κυκλωμάτων και στη Βόρεια Ελλάδα δήλωσε και ο πρόεδρος των Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης «Μέγας Αλέξανδρος», Θέμης Κιουρτζής. «Δεν υπάρχει καμία καταγεγραμμένη καταγγελία για νοθεία αμόλυβδης βενζίνης με αιθανόλη, ωστόσο οφείλουμε να πούμε ότι οι έλεγχοι που γίνονται από τους αρμόδιους φορείς για την πάταξη των φαινομένων αυτών είναι ελάχιστοι», κατήγγειλε.
Σοβαρές ζημιές στα οχήματα
Η χαμηλή τιμή της νοθευμένης βενζίνης μπορεί να κοστίσει πολύ ακριβά στους οδηγούς, αφού σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Ελλάδος, Τάσο Λυκάρτση, προκαλούνται σοβαρές βλάβες στους κινητήρες των οχημάτων. «Σε αυτές τις περιπτώσεις ο κινητήρας “κλοτσάει”, δεν πηγαίνει καλά στο δρόμο, ενώ μπορεί να δημιουργηθούν και προβλήματα στο χώρο καύσεως στο καπάκι της μηχανής, με αποτέλεσμα ακόμη και να καούν ορισμένες βαλβίδες. Το κόστος επισκευής γι' αυτές τις βλάβες κυμαίνεται συνήθως από 500 έως 800 ευρώ», ανέφερε.
«Παραδοσιακές» τεχνικές
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, η ανάμειξη της αμόλυβδης με την αιθανόλη αποτελεί τη νέα «μόδα» των κυκλωμάτων νοθείας, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι έχουν σταματήσει οι «παραδοσιακές» τεχνικές νοθείας, όπως η ανάμειξη σούπερ αμόλυβδης με απλή, πετρελαίου κίνησης με θέρμανσης ή ναυτιλίας, η επανεισαγωγή αδασμολόγητων καυσίμων, η ανάμειξη πετρελαίου με χρησιμοποιημένα λιπαντικά, καθώς και οι ελλειμματικές παραδόσεις καυσίμων στα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων από πειραγμένες αντλίες.
Με αφορμή την επίσκεψη του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Παντελή Οικονόμου, στο τελωνείο Κερατσινίου και τα διυλιστήρια Ασπροπύργου και τις εντολές που έδωσε για ενίσχυση των ελέγχων και επίσπευση είσπραξης των προστίμων, η ΠΟΠΕΚ ανέφερε ακόμη ότι «εδώ και χρόνια οι νομοταγείς πρατηριούχοι εισπράττουν υποσχέσεις για πάταξη της παρανομίας στη διακίνηση καυσίμων, ενώ τα παρακυκλώματα εισπράττουν υπερκέρδη» και έθεσε το ερώτημα: «Πού έχει χαθεί η υπουργική απόφαση για την εγκατάσταση των ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου εισροών - εκροών στην αλυσίδα εφοδιασμού της αγοράς με καύσιμα;».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.